دوره EMBA گرایش مدیریت اجرایی

تصمیم گیری برای شرکت در یک دوره مدیریت اجرایی یا EMBA و فراگیری جدیدترین دانش و مهارت های مدیریت در جهان، یک قدم بسیار بزرگ و موثر برای بسیاری از مدیران موفق محسوب می شود. اما آیا شما هم به عنوان یک مدیر دارای سابقه خوب حرفه ای، به گذراندن کلاس های دوره EMBA  نیاز دارید؟ آیا با وجود آگاهی و تجربه ای که در طی چندین سال کار مدیریتی کسب کرده اید، صرف زمان و انرژی برای شرکت در کلاس های مدیریت اجرایی، بیهوده نیست؟ و خلاصه کلام، آیا مدرک EMBA  ارزش سرمایه گذاری شما را دارد؟ برای یافتن پاسخ این سوال مهم، با ما همراه باشید.

در جوامع امروزی، حوزه های متعدد و گسترده ای از کسب و کار و شغل پیش روی افراد وجود دارند و به طبع، مدیران آگاه و با تجربه ای که باید با آنها رقابت کنید نیز بسیار فراوان هستند! با وجود این انتخاب های مختلف شغلی، یافتن یک برنامه آموزشی تکمیلی که دانش و مهارت شما را در رابطه با کسب و کارتان بالا ببرد، می تواند چالش برانگیز باشد. اما اگر به دنبال موفقیت مداوم در کسب و کار خود هستید، باید از علم روز دنیا مطلع باشید و بهترین راهکار برای این هدف، بهره مند شدن از دوره ها و کلاس هایی است که شما را به دانش، مهارت و اخلاقی تجهیز کند که موفقیت شما را تضمین می نمایند. بر اساس آمارهای به دست آمده و مطالعات انجام شده، گذراندن یک دوره مدیریت اجرایی یا EMBA ، یک انتخاب عالی برای این منظور است.

من علاقه مندم:

چرا در سال های اخیر، برگزاری دوره های EMBAدر ایران و جهان، رونق فراوان یافته است؟

آیا به این موضوع توجه کرده اید که در چند سال گذشته، نام کلاس های مدیریت اجرایی یا EMBA و موسسات برگزار کننده این دوره ها، بیشتر به گوش ما می خورند؟ همه ما از گوشه و کنار می شنویم که یک فارغ التحصیل دوره کارشناسی یا تحصیل کرده در رشته های فنی و مهندسی، در یک دوره EMBA شرکت کرده تا دانش و فنون مدیریت را بیاموزد. اما به راستی دلیل محبوبیت رشته مدیریت اجرایی(EMBA) در میان دانشجویان، فارغ التحصیلان و حتی مدیران سازمانی کشورهای مختلف جهان چیست؟

ترکیب دانش تخصصی دوره کارشناسی و آگاهی به دانش و فنون مدیریت، که در کلاس های دوره مدیریت اجرایی(EMBA) ارائه می شوند، از فارغ ‌التحصیلان این دوره، مدیران کارآمد و موثری می‌ سازد که در افزایش کارآیی و رشد سازمان ‌های اقتصادی- اجتماعی تأثیر بسزایی دارند. به دلیل کسب همین توانایی ‌هاست که در سه دهه اخیر، دوره ‌های EMBA در کشورهای مختلف جهان به سرعت گسترش یافته و تنها در کشور آمریکا حدود ۷۰۰ موسسه آموزش عالی، کلاس های آن را در برنامه خود قرار داده اند.

چرا آموختن دانش و فنون فراهم شده در دوره EMBA، یک ضرورت بزرگ برای مدیران کنونی است؟

واقعیت این است که تغییرات مداوم در تکنولوژی، نیازهای مشتریان  و تحولات موجود در فضای بازار، بسیاری از کارافرینان، صاحبان کسب و کار و مدیران ارشد شرکت ها را متوجه این نکته نموده است که برای هدایت اثربخش شرکت خود، به مهارت های مالی، مدیریتی و بازاریابی نیاز دارند و گذراندن دوره مدیریت اجرایی یا EMBA به عنوان یکی از بهترین راه حل های موجود برای کسب این مهارت ها، مدنظر قرار می گیرد.

آیا برای بهره مندی از مزایای دوره EMBA حتما باید دارای دانش مدیریت باشید؟

ماهیت انعطاف پذیر درس های موجود و مباحث جالب ارائه شده در آنها، مدیریت اجرایی را به یک دوره بسیار محبوب در میان تمامی افراد شاغل و فارغ التحصیل تبدیل کرده است، با این حال، مخاطبین اصلی این دوره، افرادی هستند که دارای چند سال سابقه حرفه ای بوده و با چالش های استفاده از روش های سنتی مدیریت آشنایی داشته باشند. دانش پذیران این رشته، در برنامه های آموزشی مربوط به امور مالی، بازاریابی، منابع انسانی و دیگر رشته ها شرکت کرده و دروس اختیاری را گزینش می نمایند. از آنجایی که دوره های مدیریت اجرایی می توانند تکنیک های مدیریتی و روش های ارائه شده در دوره را به شرایط واقعی تبدیل کنند، گزینه بسیار مناسب برای افرادی هستند که قصد شروع یک کسب و کار جدید یا مدیریت آن را دارند.

بنابراین، خواه در کسب و کار خود یک مدیر کاملا مجرب به حساب بیایید و مایل به ایجاد تغییر در روش های مدیریت و اداره کسب و کار خود باشید، خواه به دلیل تمایل به تغییر حرفه و شغل خود، به دانش روز دنیا در زمینه مدیریت احتیاج داشته باشید و خواه یک فرد فارغ التحصیل جویای کار باشید، شرکت در دوره مدیریت اجرایی (EMBA) برای شما کاملا سودمند خواهد بود. با این حال، اگر هنوز درباره لزوم شرکت در کلاس های این دوره تردید دارید، از جلسات مشاوره رایگان با متخصصین موسسه سازمان مدیریت صنعتی استفاده کرده تا با اطمینان هرچه بیشتر در مسیر رقم زدن موفقیت های آینده، قدم بگذارید. همچنین با ادامه مقاله همراه باشید تا بدانید که یادگیری مطالبی که یک دوره EMBA ارائه می شوند، چه مهارت هایی را برای شما و چه مزیت هایی را برای سازمانتان به ارمغان می آورد؟

مخاطبین دوره مدیریت اجرایی (EMBA) را چه افرادی تشکیل می دهند؟

مخاطبین دوره مدیریت اجرایی (EMBA) شامل مدیران ارشد شرکت ها – مدیران میانی – صاحبان کسب و کارها – کارآفرینان می باشد و همینطور کسانی که علاقمند به راه اندازی کسب و کار هستند.

دانش و مهارت های ارائه شده در دوره مدیریت اجرایی (EMBA) چه فرصت هایی را در اختیار شما قرار می دهد؟

شرکت در کلاس های مدیریت اجرایی باعث می شود:

  • مهارت های مدیریتی بسیار ارزشمندی را به دست آورید.
  • به یک شبکه کسب و کار و تجاری بسیار بزرگ دسترسی پیدا کنید.
  • از حقوق و مزایای بیشتری برخوردار شوید.
  • کسب و کار خود را راه اندازی نمایید.
  • درها را به روی فرصت های پر رونق تجاری باز کنید.
  • مکان و تجربه جدیدی را تجربه نمایید.

با شرکت در دوره EMBA چه اهدافی را محقق خواهید کرد؟

به طور کلی هدف این دوره، کمک به بهبود نظام مدیریت سازمان ‌های تولیدی، صنعتی و بنگاه‌ های خدماتی خصوصی و دولتی است. انتظار می ‌رود که مدیران بنگاه ‌های مذکور، با شرکت در این دوره، به حرفه مدیریت تسلط بیشتری پیدا کرده و با ‌استفاده از فنون و تئوری ‌های جدید آن، وظایف خود را به ‌نحوی موثرتر از گذشته انجام دهند. علاوه بر این، انتظار می ‌رود که شرکت در دوره مدیریت اجرایی، راه را برای قبول مسئولیت ‌های دشوارتر مدیریت هموار کند. به طور کلی با حضور در دوره مدیریت اجرایی، قادر خواهید بود که در زمینه های زیر، با موفقیت عمل کنید:

  • اداره و راهبری موثر سازمان یا یک بخش تخصصی از قبیل بخش های تولیدی، بازاریابی و فروش اطلاعات
  • ایجاد تحول در بخش های تخصصی سازمان
  • طراحی، هدایت و رهبری تحول در کل سازمان پس از کسب تجارب علمی در مدیریت
  • کارآفرینی با ایجاد کارهای جدید در درون سازمان و یا ایجاد سازمان های جدید

به طور بسیار خلاصه، پس از کسب مدرک مدیریت اجرایی، می توانید در موقعیت شغلی خود پیشرفت بیشتری کنید. ممکن است مسئولیت های بیشتری را بپذیرید یا با فرصت های ارتقای شغلی بیشتری مواجه شوید. با این وجود، واضح است که بهره مندی از کلاس های یک موسسه معتبر و شناخته شده، فرصت های مذکور را در سطح بالاتری در اختیار شما قرار می دهد. بنابراین، اکنون که با مزایای کسب مهارت های مدیریت اجرایی آشنا شدید، به این سوال می پردازیم که بهتر است این دوره را در چه موسسه ای بگذرانید؟

من علاقه مندم:

برای شرکت در دوره مدیریت اجرایی (EMBA) باید چه شرایطی داشته باشید؟

داشتن سه پیش نیاز اولیه، مجوز ورود به دوره کاربردی مدیریت اجرایی را به شما می دهد:

  • دارا بودن مدرک کارشناسی از یکی از دانشگاه ها یا موسسات آموزش عالی معتبر کشور
  • دارا بودن حداقل دو سال سابقه مدیریتی و کارشناسی
  • پذیرفته شدن در مصاحبه تخصصی

کلاس های دوره EMBA سازمان مدیریت صنعتی اصفهان چه ویژگی هایی دارند؟

سازمان مدیریت صنعتی با داشتن شش دهه سابقه برگزاری دوره های مدیریت اجرایی (EMBA)، کلاس های خود را به روشی متفاوت و کاربردی برگزار می کند که بعضی از ویژگی های آن به شرح زیر هستند:

  • کاربردی بودن دروس ارائه شده مبتنی بر مبانی نظری و تئوریک مباحث
  • استفاده از روش های متنوع سخنرانی، نمایش فیلم، کار گروهی، موردکاوی، انجام پروژه
  • وجود دانشجویانی با سوابق تجربی مناسب، با طیف گسترده ای از صنایع تولیدی و خدماتی کشور
  • بهره مندی از یکی از تخصصی ترین و به روزترین کتابخانه ها و منابع علمی مدیریتی در کشور

چرا سازمان مدیریت صنعتی را می توان بهترین سازمان برگزارکننده دوره مدیریت اجرایی (EMBA)

دانست؟

سازمان مدیریت صنعتی، اولین و معتبرترین موسسه آموزشی برگزار کننده دوره های EMBA در ایران است. این سازمان، در اواخر دهه ۴۰ شمسی، فعالیت های آموزشی خود را با برگزاری دوره های مشترک پرورش مدیر با دانشگاه پنسیلوانیای آمریکا – مدرسه وارتون آغاز نمود.  این سازمان، از سال ۱۳۴۷ تاکنون دوره های MBA، را در نهایت کیفیت برگزار می نماید.

پیش نیازها و سرفصل های دوره مدیریت اجرایی (EMBA) چه مواردی هستند؟

واحدهای پیش نیاز دوره مدیریت اجرایی (EMBA)
نام درس تعداد واحد
روش های کمی در مدیریت ۳
اقتصاد برای مدیران ۲
نگرش سیستمی ۲
اصول و مبانی مدیریت ۲
زبان تخصصی ۲
اصول حسابداری ۲
واحدهای اصلی دوره مدیریت اجرایی (EMBA)
نام درس تعداد واحد
تکنولوژی های نوین اطلاعات ۱
مدیریت عملیات ۲
مدیریت مالی و اقتصاد مدیریت ۲
مدیریت منابع انسانی ۲
حسابداری مدیریت ۲
مدیریت طرح های توسعه ۲
اصول بازاریابی ۲
بازرگانی بین المللی ۲
مهارت های عمومی مدیریت (مجموعه کارگاه های آموزشی) ۲
مسائل جاری مدیریت اجرایی (سمپوزیوم) ۱
مدیریت استراتژیک ۲
مدل های کسب و کار ۲
واحدهای اختیاری دوره مدیریت اجرایی (EMBA)
نام درس تعداد واحد
مدیریت سازمان های پیچیده ۲
مدیریت تکنولوژی و نوآوری ۲
سیستم های اطلاعات مدیریت ۲
تحلیل محیط داخلی و بین المللی ۲
مدیریت تحول و اجرای برنامه استراتژیک ۲
مدیریت واحدهای خدماتی ۲
مدیریت استراتژیک بازاریابی ۲
تحقیقات بازاریابی ۲
مسائل بازاریابی بین المللی و صادرات ۲
مدیریت ریسک ۲
مدیریت سرمایه گذاری ۲
مدیریت کارآفرینی ۲
توسعه فردی ۲
بازاریابی دیجیتال ۲
توسعه پایدار و اخلاق حرفه ای ۲
حاکمیت شرکتی ۲
آینده پژوهی ۲
مدیریت زنجیره تامین ۲
مدیریت تعالی سازمانی، کیفیت و بهره وری ۲
مدیریت دانش ۲

سوالات متداول

کلاس های دوره MBA و DBA در چه ساعات و روزهای برگزار می شود؟

سازمان مدیریت صنعتی اولین برگزارکننده دوره های DBA، MBA و Post-DBA در کشور است.

این دوره ها با در نظر گرفتن مشغله کاری بالای مدیران به گونه ای طراحی شده که زمان برگزاری کلاس ها از ساعت ۴:۳۰ بعدازظهر به بعد باشد.این دوره ها با سرفصل های کاربردی و عملی برای مدیرانی طراحی شده است که به دنبال تقویت توان مدیریتی خود هستند، طول دوره DBA ، (سه سال و معادل ۶ ترم ۳۲ واحد درسی و ۵۱۲ ساعت آموزشی) و دوره MBA (4 تا ۵ ترم تحصیلی و حدود ۲ تا ۲.۵ سال– ۴۴ واحد درسی و ۷۰۴ ساعت آموزشی) می باشد. 

شرایط پرداختی دوره های MBA و DBA

سازمان مدیریت صنعتی اصفهان به منظور ایجاد تسهیلات جهت ثبت نام علاقمندان شرایط مالی را به شرح زیر فراهم نموده است:

  1. پرداخت ۲۵% از شهریه ی دوره هنگام ثبت نام
  2. پرداخت ۷۵% باقیمانده در مدت ۱۸ ماه پس از ثبت نام
  3. برای اطلاع رسانی از شهریه ی هریک از دوره ها با شماره ۰۳۱-۳۶۶۲۰۶۱۲ داخلی ۱۱ سرکار خانم شهریور تماس حاصل فرمایید.

آیا در پایان دوره MBA و DBA به من گواهینامه تعلق می گیرد؟

گواهینامه MBA و DBA سازمان مدیریت صنعتی یکی از معتبرترین گواهینامه های MBA و DBA در کشور می باشد زیرا ۵۷ سال سابقه ی محتوای کاربردی و اساتید حرفه ای پشتوانه ی این نام هستند و بسیاری از شرکت ها و موسسات جایگاه ویژه ای برای دانش آموختگان MBA و DBA سازمان مدیریت صنعتی قائل هستند.

چه کسانی واجد شرایط ثبت نام در دوره MBA، DBA هستند؟

برای دوره های MBA فارغ التحصیلان دوره کارشناسی و برای دوره DBA فارغ التحصیلان دوره کارشناسی ارشد.

برای ثبت نام در دوره های MBA و DBA علاوه بر مدرک تحصیلی حداقل دو سال تجربه کاری موردنیاز می باشد.

دوره MBA و DBA سازمان مدیریت صنعتی اصفهان چه گرایش هایی دارد؟

دوره MBA در گرایش های مدیریت بازرگانی (MBA) و مدیریت اجرایی (EMBA) برگزار می گردد.

دوره DBA در گرایش مدیریت کسب و کار برگزار می گردد.

شایان ذکر است بنا به درخواست سازمان ها و شرکت ها دوره های MBA و DBA به صورت تخصصی برگزار می شود مانند دوره ی MBA نگهداری و نعمیرات (نت) برای شرکت فولاد مبارکه، دوره MBA صنعت فولاد.

دوره آموزشی MBA و DBA چه مدت به طول می انجامد؟

طول دوره DBA ، ( سه سال و معادل ۶ ترم ۳۲ واحد درسی و ۵۱۲ ساعت آموزشی)

طول دوره MBA ، (۴ تا ۵ ترم تحصیلی و حدود ۲ تا ۲.۵ سال ،– ۴۴ واحد درسی و ۷۰۴ ساعت آموزشی) می باشد.

دوره آموزشی MBA و DBA چه مدت به طول می انجامد؟

طول دوره DBA ، ( سه سال و معادل ۶ ترم ۳۲ واحد درسی و ۵۱۲ ساعت آموزشی)

طول دوره MBA ، (۴ تا ۵ ترم تحصیلی و حدود ۲ تا ۲.۵ سال ،– ۴۴ واحد درسی و ۷۰۴ ساعت آموزشی) می باشد.

میزان ساعت دوره EMBA در سازمان مدیریت صنعتی چقدر است؟

برای تکمیل دوره مدیریت اجرایی در سازمان مدیریت صنعتی، باید ۴ تا ۵ ترم تحصیلی را بگذرانید که تقریبا ۲ تا ۲/۵ سال طول خواهد کشید. در این مدت، ۴۴ واحد درسی را خواهید گذراند و از ۷۰۴ ساعت آموزش بهره مند خواهید شد.

دانش آموختگان ممتاز و متمایز

برای مشاهده بیشتر دانش آموختگان سازمان، می توانید به صفحه دانش آموختگان سازمان مدیریت صنعتی اصفهان مراجعه فرمایید.

اعضای هیئت علمی و اساتید برجسته دوره EMBA سازمان مدیریت صنعتی اصفهان

اساتید سازمان مدیریت صنعتی ، اساتیدی هستند که علاوه بر دانش به روز علمی در رشته خود، از تجربه علمی و کاربردی در حوزه های اجرایی مدیریتی برخوردار هستند. این اساتید علاوه بر استان اصفهان از اقصی نقاط کشور برای تدریس و مشاوره در سازمان مدیریت صنعتی اصفهان حضور می یابند. برخی از اساتید برجسته دوره در زیر معرفی شده اند.

برای مشاهده سایر اساتید سازمان مدیریت صنعتی اصفهان می توانید به صفحه اساتید مراجعه فرمایید.

پس از گذراندن دوره مدیریت اجرایی در سازمان مدیریت صنعتی، چه مدرکی به شما اعطا می شود؟

به دانش‌آموختگان دوره مدیریت اجرایی(EMBA)، مطابق با شرایط سازمان مدیریت صنعتی، گواهینامه دوره مدیریت اجرایی(EMBA) اعطا خواهد شد. این مدرک از سوی سازمان ارزشیابی (WES (World Education Services کانادا و امریکای شمالی مورد تایید قرار گرفته است.

دانلود کاتالوگ EMBA گرایش مدیریت اجرایی از طریق دکمه زیر
ارتباط با دپارتمان دوره

 کارشناس دپارتمان دوره های بلندمدت سازمان مدیریت صنعتی اصفهان

سرکار خانم نسیم شهریور

۰۳۱۳۶۶۳۷۲۰۶-۸

ساختار و برنامه های دوره

دوره مدیریت اجرایی برای آن دسته از مدیرانی طراحی شده است که به کارهای اجرایی درگیر و مشغول هستند و تمایل دارند همواره دانش خود را در حوزه مدیریت به روز نگه دارند. از این رو سازمان مدیریت صنعتی اقدام به طراحی دوره EMBA نموده است.
مدیری کارآمد و موثر بودن، دستاورد دوره EMBA برای شماست و بعد از آن شما نقش مهمی را در افزایش کارایی و رشد سازمان‌ ها به عهده خواهید داشت و هیچ فرد و سازمانی حاضر نیست که به آسانی از تخصص شما عبور کند.

من علاقه مندم: