احتمالا هر مدیر یا صاحب کسب‌وکاری به خوبی میداند که وفاداری کارمندان به شکل قابل توجهی بر بهره‌وری شرکت و آسودگی خاطر مدیران تأثیر می‌گذارد. بنابراین، چه در حال استخدام کارمندان جدید در شرکت باشید و چه در حال کاهش جابجایی کارکنان هستید، اولویت دادن به افزایش وفادری کارمندان یک عامل کلیدی است.

قبل از بررسی روش‌های افزایش وفاداری کارمندان باید به این نکته توجه نمود که خواسته‌های کارمندان و همچنین سطح مهارت و توان آن‌ها باید با اهداف و سطح شرکت یا سازمانی که در آن فعالیت می‌کنند همسو و هم سطح باشد، در غیر این صورت در بلند مدت حضور افراد نامتناسب میتواند چالش‌برانگیز باشد.

بر اساس نظرسنجی بنیاد بین‌المللی (wtwco) بین دسامبر ۲۰۲۱ و ژانویه ۲۰۲۲، ۵۳ درصد از کارمندان فعالانه به دنبال فرصت‌های شغلی جدید و ترک سازمان خود بوده‌اند.

این آمار نشان می‌دهد که چالش اساسی مدیران و صاحبین کسب‌وکار، استخدام کارمندان جدید نیست، بلکه  حفظ و مشارکت کارکنان یا پیدا کردن روش‌های وفادارسازی کارمندان است.

با توجه به این چالش، در این مقاله و در ادامه یک راهنمای  نسبتا جامعی را برای افزایش همراهی و همدلی کارمندان آماده کرده‌ایم که احتمالا تا حد بسیار خوبی به شما کمک می‌کند تا با این چالش مقابله نمایید.

 

منظور از وفاداری کارمندان چیست؟

وفاداری کارمندان به احساساتی اطلاق می‌شود که کارمندان را به کارفرمایان و یا کسب‌وکار فعلی خود پیوند می‌دهد و آن‌ها را از جستجو برای امتحان شانس خود برای دست‌یابی به فرصت‌های شغلی جدید باز می‌دارد.

 

یکی از مولفه‌های کارمندان وفادار در یک جهان حداکثری و فانتزی احتمالا این است که ۱۰۰% توان و دانش خود را برای سازمانشان گذاشته و خود را وقف موفقیت شرکت خود کنند. آن‌ها تمام تلاش خود را برای رسیدن به اهداف سازمانی به کار می‌گیرند.

علاوه بر همه این موارد مهمترین مولفه یا ویژگی رسیدن به هدف وفادارسازی کارمندان میتواند این باشد که آن‌ها به دنبال فرصت‌های شغلی جایگزین نیستند زیرا قصد دارند در سازمان خود باقی بمانند.

 

کارمندان زمانی وفاداری خود را نشان می‌دهند که حقوق خوبی دریافت می‌کنند، راهنمایی و آموزش کافی می‌بینند، توانمند می‌شوند، مورد اعتماد قرار می‌گیرند و البته با واگذاری مسولیت‌های جدید به چالش کشیده می‌شوند.

به علاوه، زمانی که کارمندان ارتقاء یافتند یا درگیر مسوولیت‌های بیشتری شدند انتظار دارند از آن‌ها قدردانی شود و مدیران یا کارفرمایان برای آن‌ها ارزش بیشتری قائل شوند تا برای مدت طولانی در شرکت بمانند و به عبارتی هدف افزایش وفاداری کارمندان تحقق یابد.

کارکنان باید این احساس را داشته باشند که سازمان بهترین ها را برای آنها می‌خواهد.

 

دوره MBA در اصفهان

 

 

چرا وفاداری کارمندان مهم است؟

برای توسعه هر سازمانی، کارمندان دارایی ارزشمندی هستند. از یک طرف هزینه‌های استخدام و پیدا کردن فرد مناسب یک موقعیت چالش برانگیز است و از طرف دیگر آموزش، حقوق و مزایا و مواردی مثل این هزینه‌های تومانی، زمانی و انرژی قابل توجهی را تحمیل می‌کند و در عوض کارمندان وفادار در محل کار می‌توانند بهره وری یک سازمان را تا حد بسیار زیادی بهبود بخشند.

کارمندان وفادار بیشتر در زمان‌های سخت همراه سازمانشان می‌مانند، این موضوع می‌تواند برای مشاغل یا کسب‌وکارهایی که دوره های بی‌ثباتی یا افول را به خصوص در شرایط اقتصادی ایران تجربه می‌کنند بسیار مهم باشد. از این رو، اجرای یک استراتژی تعامل قوی کارمندان بسیار سودمند است .

 

در ادامه برخی از دلایلی که نشان می‌دهد، وفاداری کارمندان در محل کار حیاتی هست  را با هم بررسی می‌کنیم:

 

۱. بهبود بهره وری

کارکنان با نگرش و انگیزه مثبت می‌توانند انرژی مشابهی را به سایر کارکنان منتقل کنند.  کارمندان وفادار همیشه (در حالت حداکثری) وقف پیشرفت و موفقیت سازمان خود هستند.

آنها کمتر مریض می‌شوند(!)، استراحت طولانی می‌کنند یا رفتارهای دیگری انجام می‌دهند که می‌تواند به بهره‌وری کلی سازمان آسیب برساند. بنابراین، سطوح بهره‌وری شما بیشتر تحت تاثیر کارمندان وفادار قرار می‌گیرد.

پیشنهاد میکنیم برای مقاله راه های افزایش بهره وری سازمان را مطالعه نمایید.

 

۲.  تأثیر بر تجربه مشتری

کارمندانی که برای شرکت خود ارزش قائل هستند، می‌توانند این ارزش‌ها را از طریق تعاملات روزانه به مشتریان خود منتقل کنند. در نتیجه شهرت شرکت شما در بین جامعه و وفاداری مشتریان شما افزایش می‌یابد.

علاوه بر این، آنها باعث می‌شوند مردم فرهنگ سازمانی شما را احساس و درک نمایند.

 

۳.  افزایش رشد و بهبود

اغلب کارمندان وفادار در خط مقدم پیروی و احترام به سیاست‌ها یا تغییرات جدید در سازمان هستند و یا حتی به عنوان عوامل تغییر عمل می‌کنند. با انجام این کار، تلاش‌های مدیران بالادستی و صاحبین کسب‌وکار  برای بهبود سازمان می‌تواند موثرتر باشد تا در نهایت رشد سازمانی حاصل شود.

 

۴.  افزایش قابلیت استخدام

علاوه بر کاهش جابجایی کارکنان ، وفاداری کارمندان می‌تواند منجر به جذب استعدادهای جدید  شود. کارمندانی که در یک شرکت احساس ارزشمندی می‌کنند، به سایر جویندگان کار نیز توصیه می‌کنند که برای شرکت شما کار کنند.

 

۵. محیط کار سالم

در نهایت، وفاداری کارمندان منجر به محیط کاری سالم‌تر از نظر جو روانی به دلیل رضایت بالاتر شغلی و رضایت بیشتر از سازمان می‌شود. بنابراین می‌تواند محیط کاری بهتری را برای همه ایجاد نماید.

 

به طور کلی، وفاداری کارکنان مهم است زیرا می‌تواند منجر به افزایش ثبات، بهره‌وری و مثبت بودن در محل کار شود. این مزایا می‌تواند به ویژه برای مشاغل کوچک یا مشاغلی که روزهای سختی را پشت سر می‌گذارند مهم‌تر باشد.

 

چرا کارمندان کار خود را ترک می‌کنند؟

زمانی بود که کارمندان فقط امنیت شغل خود را می‌خواستند. اما امروزه خیلی از آن‌ها خواسته‌های بیشتری  از این دارند!

موانع متعددی که مانع وفاداری کارمندان و ترک شغل خود می‌شود، میتواند راهنمایی باشد که با برطرف کردن آن‌ها وفاداری کارکنان را افزایش و ترک سازمان را کاهش دهد. برخی از دلایلی که کارکنان شغل خود را ترک می‌کنند در زیر ذکر شده است.

 

۱. عدم پیشرفت شغلی

گزارشی از  Statistaنشان می‌دهد که ۴۱ درصد از کارمندان شغل قبلی خود را به دلیل عدم پیشرفت شغلی ترک کرده‌اند.

پیشرفت شغلی نباید برای هیچ کارمندی متوقف شود. کارمندان احتمالاً به فرصت‌های دیگری در سازمان‌های دیگر و رغیب نگاه می‌کنند مگر اینکه شرکتشان پیش قدم شده و فرصت‌های رشد واضحی را برایشان فراهم کند.

 

۲. جبران ناکافی مانع رایج وفاداری کارمندان

همچنین بر اساس همین گزارش بالا، ۳۶ درصد از کارکنان به دلیل جبران ناکافی خدمات، کار را ترک می‌کنند. بنابراین، باید اطمینان حاصل کنید که کارکنان شما به طور منصفانه و مطابق با استانداردهای صنعت/بازار پاداش دریافت می‌کنند.

 

۳.  عدم شناخت

عدم شناخت یا قدردانی نامناسب از کار سخت کارکنان در نهایت منجر به ناراحتی و انگیزه پایین می‌شود. همیشه باید به شخصیت افراد توجه داشت و متناسب با شخصیتشان با آن‌ها برخورد نمود. به عنوان مثال ممکن است برای کارمندی تشویق زبانی در جلوی جمع اهمیتی نزدیک به پاداش تومانی داشته باشد.

 

۴. رهبری ناکارآمد

رهبران چه در هیبت مدیر عامل ظاهر شوند و چه در  ظاهر مدیران میانی، آن‌ها می‌توانند به طور قابل توجهی بر روحیه کارکنان خود تأثیر بگذارند. هرج و مرج می‌تواند به سرعت در محیط های کاری فاقد اهداف روشن و رهبری نا موثر  رخ دهد.

 

۵. تعادل بین کار و زندگی

تعیین مرزها و انتظارات واقع بینانه با تیم خود برای حفظ رضایت کارکنان و ارتقای تعادل سالم بین کار و زندگی ضروری است. فقط کافی است خود را جای کارمندی قرار دهید که به دلیل کار بیش از حد و گرفتن وقت فراغت او به طور مستمر رابطه خود را با همسرش از دست میدهد!

 

راه‌های افزایش وفاداری کارمندان

شما می‌توانید چند کار کلیدی برای ایجاد وفاداری و تعهد کارکنان در سازمان خود انجام دهید که در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم:

  • مطمئن شوید که ماموریت و ارزش های شرکت خود را می‌شناسید و آن‌ها را کارکنان خود درمیان گذاشته‌اید.
  • همواره به دنبال ایجاد فرصت‌هایی برای رشد و توسعه کارکنان در داخل شرکت خود باشید.
  • از طریق اختیار خرید سهام یا تقسیم سود به کارکنان، احساس مالکیت و افزایش وفاداری کارمندان به شرکت را در آن‌ها پرورش دهید.
  • یک محیط کاری مثبت و حمایتی ایجاد کنید که در آن کارکنان احساس ارزشمندی و قدردانی کنند.

 

انجام این کارها باعث ایجاد حس قوی وفاداری و تعهد در بین کارکنان شما می‌شود. با این حال، برای دانستن بهترین نکاتی که به شما در بهبود وفاداری و حفظ کارکنان کمک می‌کند، شما را به خواندن ادامه راهنمای راه های افزایش وفاداری کارمندان دعوت می‌کنیم.

 

۱۳ نکته موثر برای افزایش وفاداری کارمندان

۱. از هر گونه شکاف ارتباطی اجتناب کنید.

در جایگاه یک مدیر یا کارفرما از نظر وفادارسازی کارمندان بسیار مهم است که یک کانال ارتباطی با کارکنان خود داشته باشید تا کارکنان را به شرکت خود وفادار نگه دارید. کارمندان باید بتوانند در مورد موضوعات مختلف از جمله راهکارهای تازه، شرایط بخش ، ارائه بازخورد در مورد کار  و موارد اینچنینی احساس راحتی کنند.

شما باید کارکنان خود را از نظر روانشناختی برای امر وفادارسازی کارمندان “در محل کار “جذب کنید. تعامل می‌تواند فیزیکی، شناختی یا احساسی باشد. اطمینان حاصل کنید که هیچ شکاف ارتباطی بین رهبران تیم و اعضا وجود ندارد .

وقتی همه کارمندانتان در محل شرکت در کنارتان هستند، این مسئله شاید زیاد مهم نباشد اما اگر کارمندانی دارید که در محل دیگری غیر از دفتر شما مشغول کارند، باید مطمئن شوید که آنها به خوبی و راحتی میتوانند با شما ارتباط برقرار کنند.

ابزارهای ارتباطی در محل کار شامل نرم افزار کنفرانس ویدیویی (اسکایپ، گوگل میت و…)، پیام رسانی فوری و تماس صوتی است.

می‌توانید از تلفن ثابت یا تلفن همراه خود برای تماس صوتی استفاده کنید. با این حال، استفاده از شماره تلفن‌های مجازی برای جلوگیری از شکاف ارتباطی در شرکت، مدیریت زمان شما به عنوان یک مدیر و  وفادارسازی کارمندان شاید بهترین گزینه باشد.

 

۲. درک کارمندان هم ارز با وفاداری کارمندان

درک کنید که کارکنان شما به چه چیزی نیاز دارند و سعی کنید به آن نیازها به گونه‌ای فعال و منطقی پاسخ دهید.

نگرانی اصلی هر کارمندی تقریباً این است که کسی به حرف آن‌ها گوش ندهد. اما کارفرمایانی که به دنبال روش‌های وفادارسازی کارمندان خود میگردند باید به نیازهای آن‌ها گوش دهند.

کارمندانی که از شغل خود احساس رضایت می‌کنند به دنبال فرصت های دیگر نیستند. بهتر است برای نحقق هدف افزایش وفادارسازی کارمندان، راه کارآمدی برای ابراز نگرانی یا به اشتراک گذاشتن ایده ها برای کارکنان فراهم کنید. زمانی که کارمندان خود را بهتر بشناسید، به راحتی می‌توانید نوع مزایایی را که ترجیح می‌دهند به آن‌ها ارائه دهید.

 

۳. بازخورد بگیرید و بر اساس آن‌ها عمل کنید

کارکنان و مدیریت باید یک کانال بازخورد مستمر داشته باشند. آنچه را که کارکنان شما نیاز دارند یا می‌خواهند، تصور نکنید. مستقیماً از آن‌ها بپرسید که چه چیزی برای آنها مفید است و چه چیزی نیست.

با انجام این کار، شما این شانس را دارید که بازخورد ارزشمندی را جمع آوری کنید و از آن بازخورد برای رسیدن به هدف وفادارسازی کارمندان استفاده نمایید.

پاسخ دادن به بازخورد کارمند ممکن است مستقیماً امکان پذیر نباشد. اما هنوز هم ارزش این را دارد که بررسی کنیم که آیا می‌توان روی یک مسیر عملی کم هزینه توافق کرد یا خیر.

اما اگر به بازخورد آن‌ها در هیچ سطحی عمل نشود و یا حتی دلیل این بی‌عملی با آن‌ها درمیان گذاشته نشود، ممکن است کارمندان مایل نباشند نظرات خود را بیان کنند.

 

 ۴. قدردانی کلید وفادارسازی کارمندان و ایجاد تعهد در آن‌ها

قدردانی از زحمات کارمندان یکی از بهترین راه‌ها برای افزایش وفاداری کارکنان و ایجاد انگیزه برای ارتقای رشد آن‌هاست است.

بنابراین، مدیران یا سرپرستان باید هر زمان که یک کارمند فراتر از آنچه انتظار می‌رود عملکردی از خود نشان دادند، از آن‌ها قدردانی کنند. برای اجرای این قدردانی می‌توانید از یک برنامه شناسایی کارکنان بدون هزینه یا کم هزینه استفاده کند و به صورت خیلی ساده اسم کارمند برگزیده را در تابلو اعلانات شرکت خود قرار دهیدق .

علاوه بر این، انتخاب یک راه موثر برای ایجاد انگیزه در کارکنان بر وفادارسازی کارمندان بسیار حائز اهمیت است. می‌توانید از جدول امتیازات یا score board برای تشخیص تلاش‌های آن‌ها در موفقیت در کارشان استفاده کنید. دیدن اینکه تلاش‌های آنها مورد قدردانی قرار می‌گیرد باعث می‌شود که آن‌ها احساس انگیزه و ارزشمندی بیشتری کنند.

همچنین به عنوان یک ایده ساده می‌توانید از برگه یادداشت‌های چسبناک کوچک رنگی برای نوشتن قدردانی واقعی استفاده کنید و آن‌ها را جلوی میزشان یا روی تابلو اعلانات شرکت بچسبانید.

همچنین توجه به این نکته بسیار اهمیت دارد که ارائه بازخورد منفی به کارکنانتان نیز برای وفادارسازی کارمندانتان بسیار مهم است، البته تا زمانی که سازنده باشد!

 

۵. تعادل کار و زندگی

به کارمندان کمک کنید تا تعادل بین کار و زندگی خود را حفظ کنند؛ کارمندان شما ممکن است در زندگی شخصی و حرفه ای خود از مشکلات زیادی عبور کنند. بنابراین، ممکن است مدیریت زندگی شخصی و حرفه‌ای برای آنها سخت باشد و بر روی تلاش‌های شما بر وفادارسازی کارمندانتان اثر بگذارد.

این که آیا به کمک مالی نیاز دارند یا مرخصی روزهای اضافی یا آیا بهتر است در کدام شعبه شما کار کنند میتواند بر وفادارسازی کارمندانتان اثر قابل توجهی داشته باشد. همچنین، سلامتی کارمند خود را در اولویت قرار دهید زیرا باعث افزایش وفاداری در آن‌ها می‌شود .

 

۶.  اثر مدیران سمی

یک نظرسنجی آمریکایی نشان داد که اگر فردی از مدیرش رضایت نداشته باشد و به نوعی از او متنفر باشد، ۸۲ درصد از کارگران شغل خود را ترک می‌کردند. یک فرد سمی‌می‌تواند کل محل کار را سمی‌کند، هر چند که از سایر تکنیک‌های وفادارسازی کارمندان استفاده نمایید!

محیطی که سمی‌است می‌تواند بر وضعیت روانی افراد تأثیر بگذارد و بهره‌وری آن‌ها را تا حد زیادی کاهش دهد زیرا کار در چنین محیطی غیرممکن (در حالت حداکثری) است.

بنابراین، در جایگاه مدیرعامل و یا مدیر بالادستی مراقب سرپرستان و مدیران میانی خود باشید!

 

۷. دستمزد

کارمندان شایسته مستحق حقوق‌های جذابی بسته به صنعت/بازار هستند زیرا یکی از دلایلی که کارمندان کار را ترک می‌کنند حقوق کم است.

پرداخت حقوق رقابتی به کارمندان تاثیرگذار در عملکرد سازمان، یک راه عالی برای حفظ وفاداری کارمندان در شرکت شما است. هنگام مواجهه با موقعیت‌های دشوار بازار و یا کسب‌وکار، حقوق بالا می‌تواند به کاهش استرس شما برای ترک کارمندانتان کمک کند.

 

 ۸. مشوق‌ها و امتیازات

علاوه بر حقوق ثابت، می‌توانید مشوق‌هایی نیز به کارمندانتان ارائه دهید. وقتی کارمندان گزینه‌هایی مثل سهیم شدن در سهام شرکت را داشته باشند، احتمال بیشتری وجود دارد که موفقیت شرکتی را با موفقیت شخصی مرتبط کنند و این یعنی افزایش وفادارسازی کارمندان!

برای ایجاد وفاداری بین کارفرما و کارمند، امتیازات عالی را به کارمندان خود ارائه دهید. برای پیدا کردن مزایایی مانند سرگرمی‌هایی برای وقت آزاد، عضویت در باشگاه، برنامه‌ریزی انعطاف‌پذیر، تخفیف‌های مخصوص کارکنان، طرح‌های سلامت و برنامه‌های توسعه شخصی سرمایه‌گذاری نمایید.

اقلام شرکتی که می‌توانید به عنوان مشوق استفاده کنید شامل ظروف نوشیدنی مارک دار، مواد غذایی، لوازم ضروری محل کار مثل خودکار، اقلام فنی، لوازم ضروری سفر و موارد دیگر است.

 

۹. واگذاری درست برای افزایش وفاداری کارمندان

کارگران و کارمندان عموماً می‌خواهند مهارت‌های خود را توسعه دهند و در حرفه خود رشد نمایند و این موضوع میتواند عامل کلیدی برای افزایش وفاداری کارمندان شما باشد.

با قدردانی از مهارت‌ها و تجربیات کارمندان، باید به صورت مسمر کارهای مرتبط و بیشتری را به آن‌ها محول کنید تا هم از نظر مدیریت زمان در جایگاه یک دیر بهره‌وری خود را افزایش دهید و هم عامل رشد حرفه‌ای آن‌ها را تضمین نمایید .

کارفرمایانی که به دنبال افزایش وفاداری کارمندان در طولانی مدت هستند، می‌توانند این هدف را با ایجاد فضای آزاد و گسترش آزادی عمل در کاری که میکنند (البته به صورت حساب شده و با واگذاری کارهای منطقی یا کوچک در ابتدا) افزایش دهند.

 

۱۰. همه در خدمت افزایش وفاداری کارمندان

استراتژی‌های افزایش وفاداری کارمندان از بالا به پایین به معنی آنکه فقط مدیر ارشد یا مدیرعامل، آن‌ها را به کار بندد موثر نیستند. مدیریت و رهبری نباید تنها فرد مسئول ایجاد و اجرای این استراتژی‌ها باشد، بلکه آن‌ها باید تمام آن استراتژی‌ها را به صورت کاملا شفاف با مدیران میانی، سرپرست‌ها و حتی کارمندان در میان بگذارند.

اگر می‌خواهید در جایگاه یک رهبر کسب‌وکار، افزایش وفاداری کارمندانتان را در تمامی‌بخش‌های سازمانتان داشته باشید، بهتر است استراتژی‌های خود را به صورت مشترک و با همفکری مدیران میانیتان ایجاد کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا استراتژی‌هایی را طراحی کنید که به کل شرکت و نیز شخص شما در رسیدن به این هدف کمک نماید.

 

 

۱۱. محیط و جو مثبت

کارمندان نباید هنگامی‌که برای گزارش وظایف، جلسات کامیتمنت و مواردی مثل این به دفتر شما می‌آیند احساس ترس را تجربه کنند. هیچ کس دوست ندارد نظرات توهین آمیز بشنود، با او بد رفتار شود یا رفتاری منفی داشته باشد. در حقیقت تمام این موارد موانعی جدی برای افزایش وفاداری کارمندان است.

بنابراین، سعی کنید یک محیط کار مثبت ایجاد نمایید و کارمندان خود را تا جای ممکن خوشحال نگه دارید. صاحبین کسب‌وکار باید فرهنگ سازمانی باز، محترمانه، صبور و با بردباری را ترویج کنند، حتی زمانی که مشکلی پیش می‌آید، بدون ایجاد هرج و مرج در کل محیط، برای افزایش وفاداری کارمندان، آن را تا جای ممکن در خفا و با آرامش حل نمایید.

 

۱۲.  انعطاف پذیری، تسهیل کننده افزایش وفاداری کارمندان

بسته به نوع کار پرسنل و در صورت امکان، با ارائه ساعات کاری انعطاف پذیر به کارکنان خود، به آن‌ها اجازه می‌دهید برنامه‌های خود را مطابق با سبک زندگی و نیازهای خود برنامه‌ریزی نمایند و این باعث ایجاد کارمندان مولدتر و افزایش وفاداری کارمندان می‌شود.

با رواج بیشتر مشاغل از راه دور و فرهنگ آزادکاری (فریلنسری)، افراد روزانه با مسئولیت‌ها و کارهای متعدد از راه دور و یا حتی از خانه خود کارها و وظایف خود را انجام می‌دهند .

 

۱۳. سرمایه‌گذاری در آموزش

بر اساس گزارش lorman، ۸۶ درصد از کارمندان در صورت ارائه آموزش و توسعه مهارت‌ها توسط کارفرمایان، در مشاغل فعلی خود باقی خواهند ماند و این یعنی تاثیر بسیار شگفت‌انگیز و قابل تامل آموزش بر میزان وفاداری کارمندان.

 

بهبود مهارت‌های کارکنان با سرمایه‌گذاری در آموزش آن‌ها یک استراتژی برد-برد است چرا که هم آن‌ها احساس مهم بودن میکنند و هم بهره‌وری سازمان شما به دلیل ارتقای آن‌ها بسته به نوع و کیفیت آموزش تا سطح مطلوبی بالاتر میرود.

 

با این حال، قبل از در نظر گرفتن هر نوع آموزشی، باید انواع موضوعات آموزشی برای کارکنان خود را در نظر بگیرید و برای این موضوع شما باید علاوه بر شناخت موقعیت شغلی آن‌ها، با کارکنانتان ارتباط برقرار کنید و نظر آن‌ها را در مورد افق‌های توسعه مهارتی-دانشی آن‌ها جویا شوید.

همین صحبت با کارمندانتان در مورد توسعه و پیشرفت آن‌ها میتواند نیت خیر و اهمیت دادن شما را به آن‌ها نشان داده و نجر به افزایش وفاداری کارمندانتان شود.

سازمان مدیریت صنعتی به پشتوانه ۶ دهه تجربه درخشان در آموزش و مشاوره به مدیران و باهمراهی برترین اساتید از سراسر ایران آماده پذیرش دانش‌پژوه در اشکال زیر است:

  1. MBA-DBA: دپارتمان دوره‌های عالی با برگزاری دوره‌های عالی مدیریت در سطح کارشناسی ارشد و دکتری در کنار مدیران عامل، مدیران میانی و صاحبین کسب‌وکار است.
  2. فروش و بازاریابی: مدرسه اسپانه با آموزش‌های تخصصی، مخصوص کارشناسان و مدیران واحد بازاریابی و فروش در کنار کسب‌وکارها است.
  3. منابع انسانی: آموزش‌های تخصصی حوزه منابع انسانی برای فعالین این حوزه و مدیران عامل.
  4. آموزش‌های اختصاصی: شما میتوانید بسته به نیاز کسب‌وکار خود، آموزش‌های تخصصی و اختصاصی برای پرسنل خود را حتی در محل سازمانتان داشته باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر در تماس باشید:

۰۳۱-۳۶۶۳۷۲۰۶