هنگامی‌که صحبت از مدرک MBA می‌شود، قابلیت‌هایی که به واسطه یادگیری علم کسب و کار  در فرد رشد می‌یابد، پُر رنگ‌ جلوه می‌کند؛ تا آنجا که فرد هنگام انتخاب دوره MBA به این فکر می‌کند که در مرحله اول با یادگیری دانش مدیریت کسب و کار تا چه اندازه می‌تواند در سازمان یا کسب‌و‌کار خود تاثیرگذار باشد و از طرف دیگر بتواند با تکیه بر مدرک MBA  به افزایش سودآوری و درآمد فکر کند.

امکان افزایش درآمد با مدرک MBA، یکی از سوالات متداولی است که از سمت متقاضیان دوره MBA مطرح می‌شود. اگر تجربه کاری و مهارت‌های لازم برای انجام وظایف مرتبط با شغل در کنار مدرک MBA قرار گیرد، افزایش درآمد را به همراه خواهد داشت.

 با خواندن این مقاله می‌توانید به پاسخ این سوال برسید که آیا افزایش درآمد با مدرک MBA امکان‌پذیر است؟ اگر در نهایت شما هم تصمیم گرفتید که درآمد خود را افزایش دهید میتوانید به صفحه دوره حضوری mba در اصفهان رفته و وارد مسیر موفقیت شوید!

 

فرصت های شغلی با دریافت مدرک MBA

زمانی‌که مدرک MBA خود را دریافت کنید می‌توانید به‌عنوان مدیر یا کارشناس تجاری در شرکت‌ها، بانک‌ها، صندوق‌های سرمایه‌گذاری، مشاوره مدیریت و… فعالیت کنید. مهم‌تر از آن می‌توانید کارآفرینی کنید و به راه‌اندازی کسب‌وکار شخصی خود فکر کنید.

حال بیایید به افزایش درآمد با مدرک MBA فکر کنید. برای افزایش درآمد بایستی بتوانید استراتژی تعریف کنید و به‌عنوان یک مدیر موفق، تیم را به سمت اهداف و موفق شدن سوق دهید. اگر بتوانید ارزش افزوده ایجاد کنید، می‌توانید روی افزایش درآمد، حساب باز کنید. برای ایجاد ارزش افزوده باید توانایی مدیریتی، تحلیلی و رهبری را به خوبی در خود پرورش دهید و درک درستی از فرآیندهای بازاریابی و فروش داشته باشید.

حضور در سمینارها و محافل علمی و شبکه‌سازی با همکاران و افراد فعال در صنعت مرتبط با شما، کمک می‌کند تا با روندهای جدید صنعت خود آشنا باشید و روزبه‌روز در صدد ایجاد ارزش افزوده و بهبود وضعیت خود باشید.

 

 

عوامل موثر بر افزایش درآمد با مدرک MBA

در حین یادگیری علم مدیریت کسب و کار، شما یاد می‌گیرید چگونه ارزش‌آفرین باشید. ارزش‌آفرینی و افزایش درآمد با مدرک MBA به عواملی مانند نوع صنعتی که در آن فعالیت می‌کنید، محل کار، موسسه یا دانشگاهی که از آن فارغ‌التحصیل شده‌اید و سال‌های تجربه بستگی دارد.

چنانچه بر اساس تفکر سیستماتیک و آینده‌نگر، مشغول به فعالیت در صنعت رو به رشدی بشوید و در محیطی چابک فعالیت کنید و دوره MBA را در موسسه معتبری گذرانده باشید که فرصت یادگیری و شبکه‌سازی را به خوبی برای شما فراهم کرده باشد و از کنار تجربه‌ها به سادگی عبور نکرده باشید و خود را در معرض چالش، حل‌مسئله و تجربه‌کردن قرار داده باشید می‌توانید انتظار داشته باشید که با دریافت مدرک MBA، درآمد شما افزایش یابد.

 

چگونه دریافت مدرک MBA شما را به سمت افزایش درآمد سوق می‌دهد؟

هر یک از رشته‌های دانشگاهی یا دوره های تعریف شده آموزشی برای محقق کردن هدفی، شکل گرفتند. هدف از طراحی و برنامه‌ریزی دوره‌ های مدیریت کسب و کار مانند MBA و DBA، به گونه‌ای بوده است که ظرفیت توان مدیریتی افراد را افزایش دهد و به همین دلیل است که افزایش ظرفیت، تبدیل بالقوه‌ها به بالفعل‌ها و افزایش مهارت مدیریتی، افراد را بعد از دریافت مدرک MBA به سمت افزایش درآمد سوق می‌دهد.

برخی از ظرفیت‌های ایجادشده در شما با دریافت مدرک MBA عبارت‌اند از:

  • توانایی مدیریت یا رهبری شما افزایش می‌یابد؛
  • توانایی طراحی ساختار سازمانی، فرآیندهای کاری و رهبری تیم‌های کاری افزایش می‌یابد؛
  • توانایی تعریف فعالیت‌های درون‌سازمانی و برون‌سازمانی جدید و بازتعریف فعالیت‌های قبلی فراهم می‌شود؛
  • توانایی تحول‌بخشی در زیرمجموعه‌ها و در کل مجموعه کاری برای شما فراهم می‌شود؛
  • توانایی ارائه خدمات مشاوره به مدیران سایر مجموعه‌ها، شرکت‌ها و سازمان‌ها فراهم می‌شود.

کسب توانایی‌هایی که گفته شد به اندازه کافی برای سازمان‌ها افزایش درآمد و بهره‌وری را به دنبال خواهد داشت. بنابراین اگر به‌عنوان فردی که در دوره MBA تحصیل کرده‌اید بتوانید با دانش و تجربه خود، ارزش افزوده برای کسب‌وکاری که در آن مشغول به فعالیت هستید ایجاد کنید، بهترین درآمد مالی را برای خود رقم خواهید زد.

با گذراندن دوره MBA شما با دیدی جامع‌نگر و سیستمی به مسائل نگاه می‌کنید، فرصت‌ها را قبل از دیگران شناسایی می‌کنید و همیشه نیم‌نگاهی به آینده دارید و قدرت ترغیب و الهام‌بخشی به اعضای تیم و همکارانتان برای تحقق‌بخشی اهداف شغلی را دارید و طبیعتا این مهارت‌ها همان چیزی است که به افزایش درآمد شما منتهی می‌شود.

 

آیا دریافت مدرک MBA در ایران هم موجب افزایش درآمد می‌شود؟

با توجه به قدمت رشته MBA در خارج از کشور، کارفرمایان به خوبی متوجه اهمیت این رشته شده‌اند و حاضرند به راحتی حقوق بالایی را برای فارغ‌ التحصیلان MBA در نظر بگیرند زیرا بر مهارت‌های فرد واقف هستند و می‌دانند چگونه می‌توانند از او کمک بگیرند تا در مرحله اول سازمان را به سود برسانند و در مرحله دوم به تخصص فرد اعتماد کنند و به او انگیزه دهند تا بتواند به رشد سازمان کمک کند.

در کشور ایران برخی از کارفرمایان به خوبی با رشته MBA و دوره های MBA آشنا هستند و می‌دانند فارغ التحصیلان MBA چگونه می‌تواند مهره حیاتی شرکتشان باشد و برای همین حاضرند حقوق بالایی را برای استفاده از دانش و تجربه مدیریتی فرد بپردازند.

موضوع از آنجایی مهم می‌شود که کارفرمایی به‌طور‌کامل با MBA آشنا نیست و خیلی توجهی به توانمندی‌های کارکنان یا همکاران خود ندارد، آنجاست که شما به‌عنوان فارغ‌التحصیل MBA بایستی توانایی پرزنت خود و توانمندی‌هایتان را داشته باشید و هر قدمی که به سودآوری شرکت و جلوگیری از ضرر و زیان برداشتید به نظر مدیرعامل یا اعضای هیات مدیره برسانید.

برای مثال گذراندن دوره MBA به شما قدرت حل مسائل را می‌دهد زیرا بر روی تفکر نقادانه و خلاق شما کار می‌کند. کافی است شما توان رهبری خود را توسعه دهید و همکارانی را که با شما در حال همکاری هستند را با خود همراه کنید، آن وقت است که شکوفایی در کل تیم اتفاق می‌افتد و ارزش افزوده برای کل سازمان ایجاد می‌شود و آن وقت است که درآمد شما روزبه‌روز افزایش خواهد یافت.

 

 

 

جمع‌بندی

در این مقاله درباره افزایش درآمد با مدرک MBA صحبت کردیم. اینکه شما در استراحت به سر ببرید یا خواب باشید ولیکن بتوانید کسب درآمد کنید اتفاق خوشایندی است که با کسب مهارت، تجربه و تفکر ارزش‌آفرین ایجاد می‌شود.

این‌گونه در نظر بگیرید که اگر شما ارزشی را برای دیگران خلق کنید که حاضر باشند بابت آن پول بپردازند، می‌تواند به افزایش درآمد شما کمک کند. حال تصور کنید با تفکر بهینه‌تر و استفاده از آنچه در دسترس دارید (برای مثال فناوری)، کاری کنید که حتی وقتی در شرکت یا سازمان حضور ندارید، کسب درآمد کنید؛ آن وقت است که شما با توسعه ظرفیت‌های خودتان نه تنها مشکلی از دیگران حل کرده‌اید بلکه به افزایش درآمد خود کمک کرده‌اید.

از طرف دیگر اگر در کسب‌وکاری به‌عنوان کارمند مشغول به فعالیت هستید و در دوره MBA شرکت کردید می‌توانید با بهره‌مندی از توانایی‌های کسب‌شده در این دوره و پرزنت توانایی‌ها و حل مسائل سازمانی، کارفرما را مجاب کنید که شایستگی‌های لازم برای دریافت حقوق بیشتر را دارید.

به‌طورکلی کسب دانش در کنار تجربه و تمرین مدیریت و رهبری می‌تواند شما را به سمت افزایش درآمد سوق دهد؛ چه بسا افراد زیادی هستند که بهای گزافی برای تجربه‌کردن داده‌اند و اکنون حاضرند شما به‌عنوان مشاور مدیریت کنارشان قرار بگیرید و از پرداخت هزینه‌های گزاف جلوگیری کنید.