MBA سلامت ویژه مدیران کلینیک‌ ها، بیمارستان ها و مراکز درمانی و سازمان های وابسته

پیش از خواندن اطلاعات دوره MBA سلامت (مدیریت سلامت) این موقعیت را در ذهنتان مجسم کنید:

امید است همیشه سلامت جسمی داشته باشید؛ اما زمانی را تصور کنید که پس از مرخص‌شدن از بیمارستان، شخصی با شما تماس بگیرد و جویای حالتان شود؛ چه حسی به شما دست می‌دهد؟ یا در موقعیتی دیگر، جواب آزمایشی که سال‌ها پیش انجام داده‌اید را گم کرده باشید و پذیرش مرکز درمانی با یک دقیقه جست و جو آن را پیدا کند و در اختیار شما بگذارد. در مثال اول نیاز عاطفی و در مثال دوم نگرانی شما برطرف شده است و حس خوشایندی به شما دست داده است.

مثال‌هایی که گفته شد صرفا بخشی از اقدامات اجرایی است که می‌تواند به مدیر یک بیمارستان یا مرکز درمانی کمک کند تا خدماتی متمایز ارائه دهدکه باعث خشنودی مشتریان (بیماران) و مراجعه دوباره آنها به کلینیک شود .

هدف دوره مدیریت سلامت یا MBA سلامت این است که خلاقیت، حل مسئله، نگاه مشتری مدارانه، تفکر استراتژیک و ده ها مهارت نوین مدیریت کسب و کار  در کنار تخصص پزشکی قرار گیرد تا ضمن ارتقا و حفظ سلامتی اعضای جامعه، مراکز درمانی را در بازار رقابت موفق کند.

ظرفیت محدود

چرا مراجعان در بین گزینه‌‌های زیادی که پیش رو دارند، بایستی شما را انتخاب کنند؟

MBA یا مدیریت کسب ‌و کار به خوبی جای خود را در صنایع مختلف باز کرده است و به کمک مدیران ارائه‌دهنده خدمات سلامت هم آمده است تا بتوانند با پیاده‌سازی استراتژی‌ های کسب و کار خود، در دنیای پویا و پر رقابت علاوه بر حفظ بقا به سودآوری خود کمک کنند.

مدیران کلینیک ها و مراکز درمانی رفته‌رفته به این نتیجه رسیده اند که مهارت‌هایی را لازم دارند تا بتوانند فرصت‌ها و تهدیدهای موجود را شناسایی کنند و با بهره‌گیری درست از منابع، مراجعان قبلی را به مراجعان وفادار تبدیل کنند و بعد از آن مراجعان جدید را جذب و خدماتی بهینه و با کیفیت به آن‌ها ارائه کنند.

اکنون وقت آن رسیده است که مدیران حوزه سلامت بتوانند پاسخی درست برای این سؤال داشته باشند که چرا مراجعان در بین گزینه‌‌های زیادی که پیش رو دارند، بایستی آن‌ها را انتخاب کنند؟

دانش در کنار مهارت توانسته است از پس پاسخ به چنین سؤالاتی به خوبی برآید؛ به همین علت MBA سلامت ویژه مدیران کلینیک‌ ها، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی برنامه‌ریزی شد تا مدیران بدانند چگونه و با بکارگیری چه استراتژی‌هایی، هدف‌گذاری دقیقی برای کلیه امور جاری خود داشته باشند.

اگر شما هم در حوزه سلامت فعالیت دارید و ارتقای دانش مدیریتی برایتان اهمیت دارد می‌توانید اطلاعات تکمیلی درباره دوره MBA سلامت را از  این صفحه کسب کنید.

معرفی دوره MBA سلامت

MBA مخفف عبارت Master of Business Administration و معنای آن مدیریت ارشد کسب‌وکار است. Health Care MBA که به MBA سلامت یا دوره مدیریت سلامت معروف است، دوره ای است که ویژه متخصصان، مدیران و فعالان حوزه سلامت طراحی شده است تا در کنار مهارت تخصصی، مهارت‌های مدیریتی و نرم از جمله تفکر استراتژیک، تفکر نقادانه، منابع انسانی و… را بیاموزند تا بتوانند با روش‌هایی نو و کارآمد در سازمان‌های سلامت به ایفای نقش رهبری و مدیریتی بپردازند.

با توجه به رقابت در حوزه سلامت و از همه مهم‌تر نقش اخلاق در پیاده‌سازی استراتژی‌ها، MBA سلامت با عنوان Health Care MBA، مهارت‌هایی را در اختیار دانش‌آموختگان خود قرار می دهد که می‌توانند با پایبندی به اصول اخلاقی و ارزش‌ها، به نحو بهینه مراکز درمانی خود را مدیریت کنند.

فلسفه وجودی دوره مدیریت سلامت یا MBA سلامت این است که خلاقیت، حل مساله و تفکر استراتژیک در کنار تخصص پزشکی قرار گیرد تا ضمن ارتقا و حفظ سلامتی اعضای جامعه، مراکز درمانی را در بازار رقابت موفق کند.

چرا در سازمان مدیریت صنعتی MBA بخوانیم؟

سازمان مدیریت صنعتی اولین و معتبر ترین ، موسسه آموزشی برگزار کننده دوره های MBA در ایران است. سازمان مدیریت صنعتی در اواخر دهه ۴۰ شمسی فعالیت های آموزشی خود را با برگزاری دوره های مشترک پرورش مدیر با دانشگاه پنسیلوانیای آمریکا – مدرسه وارتون آغاز نمود. این دوره ها در مقطع کارشناسی ارشد برگزار می شد و مدرک آن توسط دانشگاه وارتون که همواره در رتبه بندی دانشکده های مدیریت جهان حائز رتبه های اول تا سوم می باشد، صادر می شد.

در حال حاضر پس از گذشت ۶۰ سال از فعالیت سازمان مدیریت صنعتی در کشور، این سازمان مورد تایید World Education Services بوده که مسئول ارزیابی و اعتباردهی به موسسات آموزشی در سطح جهانی است.

شرکت در دوره MBA سلامت چه فرصت‌هایی را در اختیار شما قرار می‌دهد؟

شما به عنوان یک پزشک یا مدیر کلینیک، مانند هر مدیر کسب‌وکاری به سودآوری کلینیک یا مرکز درمانی خود نیاز دارید. شما به دنبال پاسخ به این سؤال هستید که چه استراتژی را در پیش بگیرید که هر بیمار بعد از یکبار مراجعه به مرکز درمانی شما، نیاز به سایر کلینیک‌ ها نداشته باشد.

خوب است بدانید همیشه تبلیغات پر هزینه نمی‌تواند وفاداری را بین مراجعان شما ایجاد کند، زیرا وفادارسازی مراجع و بیمار کلینیک یا مرکز درمانی، فرآیندی تقریبا دشوار است که زمان زیادی را می‌طلبد؛ بنابراین شما بایستی به دنبال راهکاری باشید که بدون تبلیغات سنگین بتوانید تعداد مراجعان خود را بیشتر کنید و به وفاداری مراجعان قبلی خود بیافزایید.

این مهم با کسب آگاهی در زمینه‌های مختلف محقق می‌شود تا بتوانید با آموختن اصول مدیریت سلامت، نقاط ضعف را به نقاط قوت و تهدیدها را به فرصت تبدیل کنید.

در این دوره  علاوه برآموزش مهارت ها توسط برترین اساتید کشوری برنامه های زیر هم برای توسعه توانمندی های مدیریتی  و رشد کسب و کار مدیران حوزه سلامت پیش بینی شده است:

  • جلسات تبادل تجارب و حل مسائل مدیریتی
  • شبکه سازی (آشنایی و تعامل دانش پژوهان دوره  با مدیران موفق حوزه سلامت)
  • تورهای بازدید از مراکز درمانی پیشرو در خارج و داخل

مخاطبین دوره MBA سلامت چه کسانی هستند؟

فعالان حوزه سلامت در طیف گسترده‌ای از فعالیت‌های بهداشتی و درمانی مشغول به فعالیت هستند که می‌توانند در دوره MBA سلامت مشغول به تحصیل شوند. گروه مخاطبان عبارت‌اند از:

  • مدیران ارشد و میانی مراکز تشخیص درمانی، بهداشتی و موسسات شامل:
  • بیمارستان ها
  • درمانگاه ها
  • مراکز جراحی محدود
  • آزمایشگاه ها
  • مراکز رادیولوژی
  • مراکز فیزیوتراپی، مطب ها و …
  • شرکت های دارویی و تجهیزات پزشکی

مدیران کلینیک ها و مراکز درمانی رفته‌رفته به این نتیجه رسیده اند که مهارت‌هایی را لازم دارند تا بتوانند فرصت‌ها و تهدیدهای موجود را شناسایی کنند و با بهره‌گیری درست از منابع، مراجعان قبلی را به مراجعان وفادار تبدیل کنند و بعد از آن مراجعان جدید را جذب و خدماتی بهینه و با کیفیت به آن‌ها ارائه کنند.

ویژگی های دوره MBA مدیریت سلامت:

  • استفاده از روش‌های تدریس متنوعی از جمله سخنرانی، نمایش فیلم، کار گروهی، موردکاوی و انجام پروژه‌های عملیاتی؛
  • قرار‌گرفتن فراگیران با سوابق تجربی مناسب در کنار یکدیگر و شبکه‌سازی با هدف خلق فرصت‌های همکاری؛
  • معرفی منابع مطالعاتی به‌روز توسط اساتید و تسهیل دسترسی آن برای دانش‌پژوهان رشته مدیریت سلامت سازمان مدیریت صنعتی اصفهان؛
  • آموزش کاربردی مباحث مبتنی بر مبنای نظری؛
  • ایجاد فرصت برگزاری جلسات تبادل تجارب و حل مسئله برای دانش‌پژوهان رشته مدیریت سلامت سازمان مدیریت صنعتی اصفهان؛
  • برنامه‌ریزی و اجرای تورهای بازدید از مراکز درمانی پیشرو در داخل و خارج از کشور

دوره مدیریت سلامت به مدیران کلینیک‌ ها و مراکز درمانی خواهد آموخت چگونه تجربه متفاوتی را برای بیمار در مراکز درمانی خود خلق کنند که در عین کم‌هزینه‌بودن برای بیمار با حسی خوشایند همراه باشد.

 MBA سلامت یا (مدیریت سلامت) فقط سالانه یکبار برگزار می شود!
ویژگی چهارم

پرداخت شهریه با شرایط ویژه

ویژگی سوم

استفاده از تیم اساتیدمجرب کشوری در زمینه های تخصصی مربوط به هر سرفصل

ویژگی دوم

ظرفیت محدود با بهترین کیفیت مطالب

ویژگی اول

ارائه سرفصل های کاربردی و مهارتی و به روز 

من علاقه مندم:

پیش نیازهای ورود به دوره MBA سلامت

افراد علاقه‌مند و فعال در حوزه سلامت می‌توانند با داشتن این پیش‌نیازها در دوره MBA سلامت، ثبت‌نام کنند:

  • مدرک کارشناسی و بالاتر؛
  • حداقل ۳ سال سابقه کار در حوزه سلامت؛

گواهینامه صادره از سازمان مدیریت صنعتی برای MBA سلامت

  • به دانش آموختگانی که بر اساس آیین نامه آموزشی سازمان مدیریت صنعتی “دوره MBA مدیریت سلامت” را با موفقیت گذرانده باشند “گواهینامه دوره MBA مدیریت سلامت” اعطا خواهد شد.
  • با توجه به اینکه مدارک سازمان مدیریت صنعتی مورد تایید World Education Services (WES) است دارندگان گواهی‌نامه‌های سازمان مدیریت صنعتی می‌تواند از مدارک سازمان برای گرفتن مجوز تحصیل و کار در کشور استفاده نمایند.

دانش‌پژوهان دوره مدیریت سلامت به دنبال راهکاری هستند که بدون تبلیغات سنگین بتوانند تعداد مراجعان خود را بیشتر کنند و به وفاداری مراجعان قبلی خود بیافزایند.

ویدیوهای معرفی دوره MBA سلامت

محتوای دوره MBA سلامت

تسلط دانش‌پژوهان دوره MBA سلامت به مهارت‌های رهبری، تفکر استراتژیک، مالی، بازاریابی و منابع انسانی از مهم‌ترین ارکان دوره است؛ بنابراین درنظرگرفتن سرفصل‌های جامع مورد توجه طراحان آموزشی دوره بوده است. آنچه دوره MBA سلامت یا مدیریت سلامت سازمان مدیریت صنعتی اصفهان را متمایز می‌کند عبارت است از:

محتوای دوره MBA مدیریت سلامت از ۲۷ واحد درسی تشکیل شده است. ساعات آموزشی دوره برابر با ۴۳۲ ساعت آموزشی است.  

واحدهای اصلی دوره MBA سلامت
ردیف سرفصل واحد
۱ نظام های سلامت ۱
۲ اقتصاد سلامت ۱
۳ مدیریت مالی و حسابداری در بخش سلامت ۲
۴ مدیریت منابع انسانی در بخش سلامت ۲
۵ برنامه ریزی استراتژیک و عملیاتی ۲
۶ مدیریت کیفیت و اعتبار بخشی در بخش سلامت ۲
۷ اصول طراحی و تجهیز مراکز درمانی ۲
۸ ارزیابی فناوری سلامت (HTA) ۱
۹ مدیریت دارو و تجهیزات مراکز درمانی ۱
۱۰ سیستم اطلاعات مدیریت بخش سلامت ۲
۱۱ مدیریت بحران و بخش سلامت ۱
۱۲ مدیریت خطر و ایمنی در بخش سلامت ۱
۱۳ مبانی مدیریت و مهارت های رهبری در بخش سلامت ۳
۱۴ مدیریت دانش در سیستم های سلامت ۱
۱۵ بازاریابی خدمات حوزه سلامت ۲
۱۶ سمپوزیوم (مسائل ضروری مدیریت سلامت)
(مالیاتی، حقوقی، بیمه، انتظامی، روابط کار، قراردادها، شهرداری ها)
۱
۱۷ زبان تخصصی (نام نگاری، ایمیلینگ، مذاکره و …) ۲
جمع ۲۷

اعضای هیئت علمی و اساتید برجسته دوره مدیریت سلامت (MBA سلامت) سازمان مدیریت صنعتی اصفهان

سازمان مدیریت صنعتی با بهره‌مندی از حضور اساتید برجسته توانسته است برنامه‌ریزی آموزشی پرکاربردترین گرایش‌های MBA را انجام دهد و نیاز مدیران در حوزه‌های مختلف صنعت را برآورده کند. دوره تخصصی مدیریت کلینیک‌ها و مراکز درمانی پیش از این در سازمان مدیریت صنعتی اصفهان برگزار شده که با استقبال زیادی از سوی فعالان حوزه سلامت روبرو شده است.

با توجه به آنکه غنی‌سازی بانک اساتید در حوزه مدیریت سلامت به تدریج صورت گرفته است، اساتید دوره مدیریت سلامت از بین کسانی انتخاب شده‌اند که بتوانند تاکتیک‌های اجرایی، کارا و اثربخش را به دانش‌پژوهان ارائه دهند.

دکتر بهنام فیض ابادی

دکتر سید علیرضا هاشمی

دکتر مرتضی میرشمس شهشهانی

ارتباط با دپارتمان دوره

 کارشناس دپارتمان دوره های بلندمدت سازمان مدیریت صنعتی اصفهان

سرکار خانم نسیم شهریور

ساختار و برنامه های دوره

امروزه دوره های MBA از مهم ترین دوره های آموزشی مدیریتی  به شمار می آیند. با توجه به تحولات دنیای کسب و کار و ابهامات موجود در آن، دوره های MBA، دانش و مهارتهای لازم برای رویارویی با این چالشها را در اختیار مدیران قرار می دهد؛ از این رو سازمان مدیریت صنعتی اصفهان، در این راستا اقدام به برگزاری دوره MBA مدیریت سلامت در حوزه سلامت نموده است.

ساعات برگزاری: برحسب کلاسها متغیر است.
روزهای پنج شنبه ها و جمعه ها
تاریخ برگزاری: ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
پایان دوره: ۱۴۰۲/۰۴/۰۱

من علاقه مندم: