۱۰ مدرسه برتر کسب و کار جهان

 رتبه بندی جهانی ۲۰۲۱ مدارس بازرگانی و مدیریت توسط QS World Rankings University منتشر شده است. طبق این رتبه بندی مدارس برتر کسب و کار در سطح جهانی رتبه بندی می شوند .آمریکای شمالی ، اروپا ، آسیا ، استرالیا و نیوزیلند ، آمریکای لاتین و آفریقا و خاورمیانه در رتبه بندی سالانه قرار دارند. موسسات از نظر اعتبار علمی، شهرت کارفرما، استنادات پژوهشی در هر مقاله و تأثیر کار منتشر شده یک محقق ارزیابی می شوند.

 

مدرسه بازرگانی هاروارد (Harvard Business School) در ماساچوست، ایالات متحده، برای ششمین سال است که دارای رتبه اول در مدارس کسب و کار جهان است.

مدرسه کسب وکار (INSEAD) در  فرانسه، بهترین مدرسه تجارت در قاره اروپا برای سومین سال متوالی است. در سطح جهانی در جایگاه دوم قرار دارد .

مدرسه بازرگانی لندن (London Business School) رتبه سوم جهانی را دارد .

آمریکای شمالی

سه مدرسه تجاری دیگر ایالات متحده – موسسه فناوری ماساچوست (MIT) ، دانشگاه استنفورد و دانشگاه پنسیلوانیا – به ترتیب جایگاه های چهارم، پنجم و ششم را به خود اختصاص داده اند.

(Università Commerciale) ایتالیا لوئیجی بوکونی هفتمین نهاد برتر جهان برای تجارت است که رتبه هفتم متعلق به این موسسه می باشد.

رتبه هشتم به دانشگاه کمبریج بریتانیا تعلق دارد و موسسه (HEC) در پاریس فرانسه و دانشگاه آکسفورد بریتانیا به ترتیب رتبه های نهم و دهم را از آن خود کرده اند.

همچنین این رتبه بندی شامل پنج دانشگاه دانمارک و ۱۱ دانشگاه هلند است.

آسیا

در آسیا ، ۱۱۰ دانشکده بازرگانی در این رتبه بندی حضور دارند، از جمله ۱۱ مدرسه در ۵۰ رتبه برتر جهان.

دانشگاه ملی سنگاپور (NUS) با ۱۲ امین رتبه در جدول جهانی با بالاترین رتبه در آسیا قرار دارد.

۲۱ موسسه از این رتبه بندی از چین، ۷ موسسه از هنگ کنگ SAR، دو مدرسه در کره جنوبی و دو مدرسه در هند وجود دارد.

استرالیا و نیوزیلند

دانشگاه ملبورن بهترین دانشکده تجارت در استرالیا است که دارای رتبه ۲۶ جهانی است.

در کل، ۲۳ مدرسه تجارت استرالیا و هفت مدرسه از نیوزیلند در رتبه بندی ۲۰۲۱ وجود دارد.

دانشگاه اوکلند در نیوزیلند از نظر اعتبار تحقیق و تأثیر دانش آموزی نمره بالایی کسب می کند.

آمریکای لاتین

بیست و نه مدرسه تجارت در آمریکای لاتین در رده بندی با هدایت Chile’s Pontificia Universidad Católica de Chile ، در جایگاه ۵۱ قرار دارند.

این دانشگاه یکی از شش دانشگاه شیلی در این لیست است. ۱۱ مدرسه تجارت از کلمبیا – بیشترین تحصیلات در آمریکای لاتین – ۶ مدرسه از برزیل ، دو مدرسه از آرژانتین و یک ورودی جدید از کاستاریکا وجود دارد.

آفریقا و خاورمیانه

شش دانشگاه آفریقا در رده بندی مدارس بازرگانی حضور دارند – سه دانشگاه در مصر و ۳ دانشگاه در آفریقای جنوبی.

دانشگاه آمریکایی در قاهره بالاترین رتبه دانشگاه در این قاره است.

۱۵ مدرسه خاورمیانه شامل دانشگاه آمریکایی بیروت (AUB)  در لبنان وجود دارد.

 چهار مؤلفه برای رتبه بندی دانشگاه ها در رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS درسال۲۰۲۱ استفاده می شود.

اینها شهرت آکادمیک ، شهرت کارفرمایی ، استنادات پژوهشی در هر مقاله و “شاخص H” است که روشی برای اندازه گیری بهره وری و تأثیر کار منتشر شده یک دانشمند یا محقق است.

البته همه فرصت تحصیل در موسسات برتر لیست را نخواهند داشت. اما هر کجا که اتفاق بیفتد ، آموزش و یادگیری همچنان عامل اصلی موفقیت اقتصادی به عنوان فناوری های جدید و تغییر بازارها در آینده کار هستند.

گزارش آینده مشاغل مجمع جهانی اقتصاد پیش بینی می کند ، در مقابله با همه گیری، رقابت پذیرترین کسب و کارها آنهایی خواهند بود که با موفقیت مهارت کارمندان فعلی خود را تقویت کرده و ارتقا می دهند.