چرا مدرک MBA یک ابزار ضروری برای ارتقاء شغلی متخصصان باتجربه است؟

              سازمان مدیریت صنعتی اصفهان

همه می‌دانند که برخورداری از تجربه کاری ده‌ساله یک نقطه عطف مهم برای متخصصان کسب‌وکار است. اگر ده تا بیست سال در یک شغل تجربه کسب کنید، به احتمال زیاد احساس خواهید کرد که در در جایگاه شغلی درجا بزنید و شاید حتی فرصت ارتقای شغلی خود را در مقایسه با همکارتان که مهارت و تجربه مشابهی دارد از دست بدهید. در ادامه چند دلیل عالی ارائه می‌دهیم که چرا کسب دانش کسب‌وکاراز طریق دوره MBA یک ابزار ضروری برای متخصصان باتجربه است که می‌توانند از آن برای تغییر شغل یا پیشرفت در شغل کنونی خود استفاده کنند.

یکی از مزایای اصلی دریافت مدرک MBA پس از ۱۰ تا ۱۵ سال تجربه کاری این است که بستر خوبی برای افراد متخصص ایجاد می‌کند که لازمه‌ی تبدیل آنها به رهبران کسب‌وکار است. برنامه‌های مدیریت ارشد کسب‌وکار در قالب دوره MBA با وادار کردن دانشجویان به همکاری در داخل و خارج از کلاس، به یادگیری مهارت‌های رهبری ارزشمند مانند صداقت، کار گروهی و اعتماد به نفس کمک می‌کند. همچنین از آنجایی که رهبران کسب‌وکار باید از یک «پیش‌زمینه قوی در زمینه نظریه سازمانی، امور مالی کسب‌وکار، برنامه‌ریزی و سایر مهارت‌های فنی» برخوردار باشند، گذراندن دوره مدیریت ارشد کسب‌وکار اقدام ضروری بعدی برای متخصصان باتجربه‌ای است که به دنبال سمت‌های رهبری هستند. برنامه دوره MBA سازمان مدیریت صنعتی اصفهان با درک اهمیت تبدیل متخصصان امروزی به رهبران خبره، تأکید ویژه‌ای بر مقوله رهبری دارد. با گذراندن دوره‌های متمرکز رهبری، از جمله دوره تبدیل شدن به یک رهبر قرن بیست‌ویکمی و کسب و کار پیشرو در دوران معاصر، فارغ‌التحصیلان به دانش لازم برای موفقیت به عنوان رهبر در سازمان خود دست خواهند یافت.

مدیریت ارشد کسب‌وکار به متخصصان باتجربه فرصت می‌دهد که هوش رهبری خود را تقویت کنند، اما همچنین ابزاری حیاتی برای توسعه مهارت‌های بینافردی، کارآفرینی، ارتباطی و تفکر استراتژیک است.

مزیت دیگر بازگشت به کالج و گذراندن دوره مدیریت ارشد کسب‌وکار یا MBA پس از ۱۰ تا ۲۰ سال تجربه کاری این است که دریافت این مدرک پیشرفته می‌تواند برای متخصصانی که قصد تغییر شغل دارند مفید باشد. ادامه تحصیل در رشته مدیریت ارشد کسب‌وکار به دانشجویان اجازه می‌دهد که با «حوزه‌های کارکردی مختلف» در زمینه تجارت، از جمله حسابداری، امور مالی، مدیریت و بازاریابی آشنایی پیدا کنند. برنامه‌های مدیریت ارشد کسب‌وکار به متخصصان کمک می‌کند که به یک «رویکرد انضباطی میان‌وظیفه‌ای» برای موفقیت در حرفه جدید خود دست پیدا کنند. با این حال، مزایای مدیریت ارشد کسب‌وکار برای افرادی که به دنبال یک شغل جدید و متفاوت هستند به این دو مورد محدود نمی‌شود. برنامه‌های مدیریت ارشد کسب‌وکار به دانشجویان اجازه می‌دهد تا مسیرهای شغلی بالقوه خود را در طیف وسیعی از صنایع و رشته‌های مختلف کشف کنند. همچنین فرصتی را برای انجام این کار در یک محیط نسبتا ایمن فراهم می‌کنند. مثلا اگر در اولین تلاش خود در یک پروژه خاص شکست بخورید، بدون آنکه با پیامدهای تلخ آن شکست مواجه شوید، عبرت خواهید گرفت. این نشان می‌دهد که مدیریت ارشد کسب‌وکار برای متخصصان باتجربه‌ای که قصد تغییر شغل دارند، یک ابزار ضروری است.

برنامه دوره MBA سازمان مدیریت صنعتی اصفهان به متخصصانی که تجربه ۱۰ تا ۲۰ ساله دارند اجازه می‌دهد که موقعیت شغلی خود را احیا کنند. این برنامه به شکلی طراحی شده که دقیقا در برنامه کاری شلوغ آنها گنجانده شود. از آنجایی که این برنامه دارای یک فرمت ترکیبی آسان است که امکان یادگیری درون کلاسی و آنلاین را فراهم می‌کند، دانشجویان مدیریت ارشد کسب‌وکار سازمان مدیریت صنعتی اصفهان  می‌توانند مدرک خود را بدون از دست دادن مشاغل روزانه یا وقتی که با خانواده خود سپری می‌کنند، دریافت نمایند.

سازمان مدیریت صنعتی به عنوان اولین و بزرگترین  مدرسه کسب و کار در ایران با ۶ دهه قدمت بستری مناسب برای  توسعه مهارت های مدیریتی مدیران و شبکه سازی برای توسعه کسب و کار آنها است.