زنان کارآفرین موفقیت را در مدارس کسب‌وکار می‌یابند

تیلور رومن-کوئن                         سازمان مدیریت صنعتی اصفهان

زنان فعال در حوزه کسب‌وکار که آرزوی کارآفرینی دارند، می‌توانند از مزایای مدرک مدیریت ارشد کسب‌وکار یا MBA استفاده کنند و از موفقیت‌های حرفه‌ای و شخصی همکاران خود چیزهای زیادی بیاموزند.

هر ساله تعداد زیادی از زنان مبتکر در دنیای کسب‌وکار به عنوان یک کارآفرین مستقل شروع به کار می‌کنند. تحصیل در زمینه کسب‌وکار به تعدادی از این زنان کمک می‌کند که در مسیر توسعه حرفه‌ای گام بردارند و مهارت‌ها، منابع و ارتباطات لازم برای راه‌اندازی کسب‌وکارشان را به دست آورند.

بر اساس مطالعه ای که توسط  سایت mba.com انجام شده است ،زنانی که دوست دارند کارآفرین شوند، اغلب در برنامه‌های تمام‌وقت مدیریت ارشد کسب‌وکار ثبت‌نام می‌کنند که دو ساله (۵۲%) یا یک ساله (۴۹%) هستند. سایر برنامه‌های رایج شامل مدرک کارشناسی ارشد کارآفرینی (۲۷%)، کارشناسی ارشد امور مالی (۱۹%) و کارشناسی ارشد مدیریت (۱۷%) هستند.

مدارس کسب‌وکار منابع خود را برای کارآفرینان بالقوه گسترش می‌دهند.

کارآفرینی بیش از هر زمان دیگری در مرکز توجه قرار دارد و در مدارس کسب‌وکار آموزش داده می‌شود. داده‌های نظرسنجی از کارآفرینان فارغ‌التحصیل مدرسه کسب‌وکار که کسب‌وکار خود را در طول تحصیل یا بلافاصله پس از فارغ‌التحصیلی شروع کردند نشان می‌دهد که مدارس کسب‌وکار در سال‌های اخیر تسهیلات خود را توسعه داده‌اند تا منابع لازم برای موفقیت را در اختیار دانشجویان کارآفرین خود قرار دهند.

تجربه تحصیل مدرسه کسب‌وکار کلید موفقیت کارآفرینان زن است.

به طور کلی، اکثر کارآفرینان زن قبول دارند که تجربه تحصیل در مدرسه کسب‌وکار آنها را برای حرفه مورد نظرشان آماده کرده است (۷۳%). این مسئله حاکی از تأثیر مثبت مدرک تحصیلی بر حرفه و همچنین زندگی شخصی آنها است، زیرا اکثر کارآفرینان زن قبول دارند که تحصیلات تکمیلی مدیریت از نظر حرفه‌ای (۸۸%) و شخصی (۹۳%) سودمند بوده است.

  • نحوه راه اندازی کسب و کار توسط کار آفرینان زن

اکثر کارآفرینان زن پس از فارغ‌التحصیلی شخصاً کسب‌وکار خود را راه‌اندازی کرده‌اند (۹۰%) و تعداد کمی از آنها کسب‌وکارشان را خریداری کرده (۴%) یا به ارث برده‌اند (۳٪). زنان کمتر از مردان به سمت سرمایه‌گذاری‌های خطرپذیر رفته‌اند (۸% در مقابل ۱۶%)، اما زنانی که موفق به تأمین سرمایه شدند (۷۰% در مقابل ۶۷%) به میزان موفقیت مشابهی دست یافتند.

  • اکثر کارآفرینان زن به موفقیت و رضایت حرفه‌ای دست پیدا می‌کنند.

کارآفرینان زن فارغ‌التحصیل از مدارس کسب‌وکار گزارش می‌دهند که کسب‌وکار آنها موفق است. حدود نیمی از آنها گزارش می‌دهند که کسب‌وکارشان بسیار یا به شدت موفق است (۴۹%) و تعداد کمی گزارش می‌دهند که کسب‌وکارشان تا حدی موفق است (۴۷%). فقط ۵% از آنها گزارش می‌دهند که کسب‌وکارشان چندان موفق نیست. کارآفرینان زن نیز از تجربه کلی خود به عنوان یک کارآفرین رضایت دارند. ۷۱% از زنان گزارش می‌دهند که بسیار یا به شدت راضی هستند و ۲۳% نیز تا حدی رضایت دارند. فقط ۶% از زنان گزارش می‌دهند که چندان از وضع موجود راضی نیستند. حدود ۲۵ درصد از شرکت کنندگان دوره های MBA و DBA سازمان مدیریت صنعتی کارافرینان و مدیران زن هستند که اکثرا بعد از فارغ اتحصیلی از کار افرینان موفق استان اصفهان و کشور بوده اند.

آیا شما جزء نسل بعدی زنان فعال در حوزه کسب‌وکار هستید که از مزایای تحصیل در رشته مدیریت برای راه‌اندازی کسب‌وکار خود بهره می‌‍‌گیرند؟ سفرتان را به مدرسه کسب‌وکارسازمان مدیرت صنعتی اصفهان از همین امروز با جستجوی برنامه‌های موجود بر اساس مکان، نوع مدرک، مدت برنامه و فرمت آن شروع کنید تا برنامه‌هایی را که برای شما و اهداف کارآفرینی شما مناسب هستند پیدا کنید.

سازمان مدیریت صنعتی به عنوان اولین و بزرگترین  مدرسه کسب و کار در ایران با ۶ دهه قدمت بستری مناسب برای  توسعه مهارت های مدیریتی مدیران و شبکه سازی برای توسعه کسب و کار آنها است.