۴ روش مختلف که از طریق آنها مدرک MBA شما را در دستیابی به اهداف شغلی‌تان یاری خواهد داد.

نوشته: آلیسون الساپ                                   ترجمه سازمان مدیریت صنعتی اصفهان

برای بسیاری از افراد که به دنبال ارتقای شغلی هستند، MBA یکی از مسیرهای مد نظر به شمار می‌آید. اما با وجود هزینه‌های فرصت مانند زمان و پول، آیا داشتن این مدرک همیشه بهترین گزینه‌ی ممکن است؟ برای پاسخ به این پرسش، چهار روش اصلی را شناسایی کرده‌ایم که از طریق آنها MBA می‌تواند به شما در دستیابی به موفقیت شغلی که همیشه رؤیایش را داشته‌اید کمک کند. این مطلب را بخوانید تا ببینید چه مهارت‌هایی را با MBA خواهید آموخت که شما را در رسیدن به اهداف شغلی‌تان یاری می‌کنند.

۱. درک بیشتر نسبت به قواعد کسب و کار

ارتقای سطح تحصیلی یکی از مهم‌ترین نکات در MBA به شمار می‌آید. دانشجویان این رشته از طریق دروسی با عناوین مالی، بازاریابی، مدیریت، علوم داده، حسابداری و غیره خود را برای تأثیرگذاری فوری در مشاغل خود آماده می‌کنند. وقتی درک بالاتری از این عناوین، که در یک کسب و کار بسیار ارزشمندند داشته باشید، قادر خواهید بود با چالش‌های کسب و کار واقعی مواجه شده و به دلیل بنیان آموزشی قدرتمندی که در اختیار دارید آنها را برطرف سازید.

در  دوره MBA سازمان مدیریت صنعتی  اصفهان، دانشجویان فرصت یادگیری برخی از مهم‌ترین قواعد ،علوم و مهارت های  کسب و کار را از خبرگان و متخصصینی که بینش عمیق خود را به آنها ارائه می‌کنند خواهند داشت.

۲. تقویت کار تیمی و مهارت‌های رهبری

یادگیری چگونگی رهبر بودن و مدیریت یک تیم در جهت موفقیت در کسب و کار حیاتی خواهد بود. شما با داشتن مدرک MBA می‌توانید این مهارت‌ها را به شکل عملی بیاموزید، چرا که بسیاری از پروژه‌ها در دروس و همچنین فعالیت‌های خارج از برنامه‌ی تحصیلی هستند که به شکل گروهی به انجام می شود مهارت‌ها را در شما تقویت خواهند کرد.

بهبود توانایی الهام‌بخشی، انگیزش و تأثیرگذاری مثبت بر کسانی که در پروژه‌های مختلف تحصیلی پیرامون شما قرار می‌گیرند می‌تواند شما را برای موفقیت در هنگامی که این مهارت‌ها را به مشاغل خود منتقل می‌کنید آماده سازد. با توجه به اینکه توانایی رهبری و کار تیمی در صدر لیست مهارت‌های مورد نیاز از سوی کارفرمایان قرار دارند، ارتقای این مهارت‌ها می‌تواند شما را در دستیابی به اهداف شغلی یاری برساند.

۳. ارتباطات قدرتمندتر و مهارت متقاعد سازی

تمامی آموزش‌ها و دانشی که در کلاس‌های MBA بدست می‌آورید، در صورتی که نتوانید ایده‌های خود را به صورت دقیق منتقل کنید برای‌تان بی‌فایده خواهند بود. شما می‌توانید از طریق کار با همکلاسی‌ها و آماده‌سازی پروژه‌های مختلف در کلاس‌های MBA، مهارت برقراری ارتباط و متقاعد سازی خود را  را تقویت کنید. همچنین شما در کلاس‌هایی حضور خواهید یافت که هنر نوشتن و هنر ارتباط شفاهی در آنها تدریس می‌شود و بدین ترتیب قدرت تأثیرگذاری بر دیگران از طریق این مهارت‌ها در شما افزایش خواهد یافت.

۴. مهارت تفکر انتقادی عمیق‌تر

در دنیای پیچیده‌ی امروز، چالش‌هایی که با آنها مواجهیم به ندرت دارای راهکارهای سیاه یا سفید هستند. شما با داشتن مدرک MBA می‌توانید با ارتقای مهارت‌های تفکر انتقادی، سایه‌هایی از رنگ خاکستری را نیز به راهکارهای در دسترس اضافه کنید.

MBA چه از طریق تجربیاتی که درون یا بیرون کلاس درس به شما اضافه می‌کند، شما را قادر می‌سازد توانایی تحلیل ارزیابی پروژه‌های مختلف را بدست آورید. بدین ترتیب و زمانی که بتوانید حتی در مقابل چالش‌ها و مسائل پیچیده آرام، خونسرد و نکته‌سنج عمل کنید، کارفرمای خود را به شدت تحت تأثیر قرار خواهید داد.

برای افزایش مهارت های خود در حوزه مدیریت و کسب و کار در دوره های عالی سازمان مدیریت صنعتی اصفهان شرکت کنید.