معرفی حوزه‌ی ساختار و سازماندهی

پیتر دراکر معتقد است تغییر تنها جزء لایتغیر جهان هستی بوده وبه قول دانشمندان تغییر و تحول در این میان تنها مفهوم محوری که می توان  ثابت در نظر گرفت خود تغییر است. براین اساس تمام سازمان های صنعتی و غیر صنعتی و حتی افراد و نوع بشر با این مهم روبرو بوده که با انعطاف و بهبود به بقا رسیده و یاد توسط انتخاب محیطی حذف خواهند شد، چرا که بقا اجباری است. براین اساس لازمه بقا در زیست بوم سازمان وجود مدیرانی است که برای جهت گیری متناسب با پیچیدگی وسرعت تغییرات محیطی آمادگی دارند.

 تغییر و تحول از دیدگاه  علمی وعملی از دو جنبه قابل بحث می باشد، جنبه اول  تغییر برنامه ریزی شده وجنبه دوم تغییر برنامه ریزی نشده بوده که هرکدام مفاهیم، مدل ها و بحث مختص به خود را دارا می باشند. برعکس دیدگاه تغییر برنامه ریزی نشده که تأکید بر محیط ماکروی سازمان و بی قدرتی در روبرو شدن با تحولات محیطی دارد دیدگاه تغییر برنامه ریزی شده سالهاست نوید بخش مدیران و رهبران سازمان های انتفاعی و غیر انتفاعی در امکان داشتن جهت گیری تضمین کننده بقا و متناسب و با محیط پرتلاطم می باشد. دراین میان وجود مشاوران خبره و آگاه به بهبود سازمانی که از علمی ترین وعملی ترین کنش های قابل تجویز آگاه باشند در کنار مدیران سازمان ضروری می نماید.

دراین میان راهبردی (استراتژی) که بخوبی متناسب با محیط و رقبای سازمان فرموله و تجویز شده وبا مداخله فرد خبره در کلیت سازمان تسری یافته و کار هر روز و هرفرد شده باشد تضمین گر بهترین واکنش در تغییر برنامه ریزی شده می باشد.

در کاربست و عملیاتی نمودن استراتژی ها اولین، مهمترین وضروری ترین اقدام ممکن باز طراحی یا طراحی ساختار سازمانی  چابک بوده که این مهم نیز با حضور مشاوران خبره آگاه به صنعت و تکنیک های عملیاتی از قبیل تدوین ساختار کلان،کار سنجی و زمان سنجی  و… میسر و امکان پذیر می باشد.

بر اساس مطالب بیان شده می توان با اطمینان گفت سازمان مدیریت صنعتی با سابقه شش دهه مشاوره در عرصه سازمانی خصوصا حوزه بوم کارآفرینی و صنایع کوچک، متوسط و بزرگ کشور تجربه آموخته و زیسته ای داشته که می تواند راهگشای سازمان ها در حوزه های زیر باشد:

 

ساختار:

               – سازمان‌ دهی شامل:

                              – عارضه‌یابی  ساختار موجود

                              – طراحی و بازنگری ساختار سازمانی

                              – طراحی زنجیره‌ی ارزش و فرآیندهای کلان سازمانی

               – چابک‌ سازی سازمانی وتلفیق:

                              – کوچک‌سازی و مجازی‌ سازی

                              – برون‌سپاری، جمع‌ سپاری 

                              – یکپارچه سازی عمودی ساختاری ازجمله چند سازمان

               – طراحی سازمان‌های چند کسب‌ و کاری مانند هولدینگ

نمونه مشتریان فعالیتهای سازمان درحوزه ساختار و سازماندهی

  • بازنگری و اصلاح ساختار سازمانی و طبقه ‌بندی مشاغل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، شرکت احداث و توسعه پروژه ‌های ویژه مپنا (توسعه سه)، شرکت پتروپارس، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، شرکت فولاد آلیاژی ایران، شرکت پتروشیمی مارون، شرکت پارچین، شرکت خدمات فنی و مهندسی کانی مس، شرکت مالیبل سایپا، شرکت پلور سبز
  • طراحی ساختار ارکان اساسی و اصلاح سیستم حقوق و دستمزد کارکنان شرکت آریابینز، طراحی ساختار مطلوب و تعریف وظایف واحدها شرکت تکسا،طراحی ساختار سازمانی موسسه انرژی گستر، شرکت پاک تلیسه، شرکت آرتاپلاست، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، شرکت روغن نباتی اصفهان، شرکت بنادر و کشتیرانی ج.۱٫۱٫، شرکت لاستیک کرمان (SBU)، ریخته‌گری تراکتورسازی ایران، وزارت بهداشت – بانک جهانی، شرکت پست ج.۱٫۱٫، شرکت فالق صنعت، شرکت مشاور یکم، مهندسین مشاور، هولدینگ اقتصاد نوین، شرکت صنعت قند کردستان (مادنوش)، شرکت معدن‌ کاری اولنگ، گروه صنایع غذایی مانا، شرکت حمل و نقل ریلی، هلدینگ سرمایه گذاری نیروگاهی ایران  (سنا) و…