دوره‌ی نوجوان کارآفرین

نوجوان ۱۱ تا ۱۳ ساله مدرسه کسب و کار رهیار قرار است  تا استعداد ، توانمندی و رغبتهای خود را بشناسد و در مسیر توسعه فردی و اجتماعی خود گام بردارد و بتواند مسیر تحصیل و شغل خود را با توجه به شناختی که از خودش پیدا می کند طراحی کند. واین بلوغ و توانمندی در طول فرآیند آموزشی مدرسه رهیار،  و با تجربه کارهای مختلفی که انجام میدهد ، آشنایی  با مشاغل به شیوه عملی در کنار گروهی از همسالان خودش و در فعالیتهای جذاب و کاربردی اتفاق می افتد.

در واقع مدرسه رهیار در کنار نوجوانان است تا بتوانند اوقات فراغت پربارتری را داشته باشند و بتوانند در مسیر انتخاب آگاهانه قرار بگیرند. رهیار یک گروه حمایتی برای همه نوجوانان است تا بتوانند استعدادها و توانمندی و پتانسیلهای  درونی خود را شکوفا کنند.

طراحان آموزشی دوره نوجوان کارآفرین، با گنجاندن موضوعاتی مانند خودشناسی ، هوش هیجانی ، خلاقیت و تفکر نقادانه نوجوان را به این شناخت می‌رسانند که چگونه می توانم انسان بهتری باشم و مسیر زندگی آینده خود را طراحی کنم  و همچنین با یادگیری سواد مالی، بازاریابی و فروش در مسیر اینکه چگونه می توان کارآفرین شود قرار گیرد.از طرف دیگر رهیار برای تمامی نوجوانانی که ایده‌های ناب و خلاقانه در سر دارند ولی نمی‌دانند از کجا شروع کنند و چطور کارشان را ارائه کنند، برنامه‌های آموزشی متنوعی دارد.

در دوره ی نوجوان کارآفرین به دنبال آن هستیم که نوجوانان  ۱۱ تا ۱۳ ساله:

  • کاشف استعدادها و توانمندی‌های خود باشند؛
  • به خودشناسی برسند و ابعاد وجودی شخصیت خود را بهتر بشناسند؛
  • به برنامه‌های شغلی بلندمدت فکر و برای آن برنامه‌ریزی کنند؛
  • نگاه هدفمندتری به زندگی پیدا کنند.
  • در محیطی آموزشی و تعاملی، تجربه‌ کاری به دست بیاورند؛
  • به‌عنوان عضو تیم، برای دستیابی به هدفی جمعی تلاش کنند؛
  • مهارت‌های جدید (مسئولیت‌پذیری، تفکر نقادانه، انعطاف‌پذیری، خلاقیت، کار تیمی و…) بیاموزند؛
  • ارزش زمان را دریابند و آن را به نحو بهینه مدیریت کنند؛
  • از اوقات فراغت خود استفاد‌ه‌ی بهینه داشته باشند؛
  • خودشان را به عنوان فردی که می تواند کسب و کار خودش را راه اندازی کند بشناسد.
  • ارزش پول را دریابند و سواد مالی و کارآفرینی کسب کنند؛
  • متکی به خود باشند و
  • مسائل ذهنی و محیطی خود را حل کنند.

دوره نوجوان کارآفرین برای نوجوانان چه دستاوردهایی را به همراه دارد؟

دستاوردهایی که دوره نوجوان کارآفرین  برای نوجوانان به همراه دارد در چند دسته تقسیم‌بندی می‌شوند:

  1. علاوه بر خودشناسی که نقش بسیار مهمی در دوران نوجوانی دارد، نوجوان با مهم‌ترین مهارت‌هایی که او را برای حضور فعال و موثر در جامعه آماده می‌کند، آشنا می‌شود.
  2. نوجوان به واسطه خودشناسی به عمل آمده و خوداکتشافی می‌تواند در انتخاب رشته تحصیلی و پس از آن هدف‌گذاری مسیر تحصیلی و شغلی به شکل صحیح‌تری تصمیم‌گیری و اقدام کند.
  3. نوجوان در پایان دوره یاد می گیرد که چگونه از توانمندی های خود در راستای کسب تجربه و درآمد استفاده کند و نسبت به مشاغل مختلف دید بازتری داشته باشد.
  4. نوجوان کارآفرین ما در پایان این دوره دستاورد تلاش ، پیگیری و استمرار خود در یادگیری و تولید محصول را در بازارچه تولیدات نوجوانان رهیار می بیند. و این یعنی افزایش خودکارآمدی و ایجاد انگیزه برای فعالیتهای بعدی
  5. افزایش تعامل و ارتباط موثر با گروه همسالان و شبکه سازی برای گذر از آسبیهای دوران انزوای کرونا

نتایج (خروجی نهایی) دوره نوجوان کارآفرین به چه صورت است؟

در حین فرآیند آموزش و یادگیری و با انجام ارزیابی های دوره ای هر نوجوان یک پروفایل شخصیتی و شغلی دارد که مسیر استعداد مخاطب نوجوان را مشخص می کند و نمودار پیشرفت مسیر تحصیلی و شغلی برای نوجوان ، مشاور و والدین قابل رصد است.

ارائه‌ی پروفایل شخصیتی‌شغلی و برنامه توسعه فردی، ضمن ایجاد انگیزه در نوجوان،‌ خانواده را نسبت به  طراحی مسیر تحصیلی و شغلی فرزند عزیزشان مطلع می سازد و باعث می شود که استرس و سردرگمی در این مسیر کم شود و خود نوجوان از استعدادها و توانمندی هایش آگاه شود و همچنین نسبت به کارآفرینی و کسب و کار اطلاعات خوبی پیدا کند.

در این دوره همچنین یک گواهینامه معتبر از سازمان مدیریت صنعتی ارائه می‌شود.

    سرفصل های دوره

    • مهارت‌های شخصیتی، رفتاری و ارتباطی ( خودشناسی، هوش هیجانی ، خلاقیت ، فکرپروری، کارتیمی و…)

    ♦  خودشناسی به نوجوان کمک می کند خود را بهتر بشناسد و از توانمندی ها و علایقش اطلاع پیدا کند.

    ♦  هوش هیجانی به نوجوان کمک می کند بتواند در ارتباط با افراد دیگر و همچین تسلط بر خود حرفه ای تر رفتار کند.

    ♦  خلاقیت دروازه ورود به ساختن زندگی بهتر و نوآورانه تر برای نوجوان است.

    ♦  فکرپروری در دنیای پر از اطلاعات به نوجوان کمک می کند که زود باور نباشد و درست و نادرست را بهتر تشخیص دهد.

    ♦  نوجوان رهیار در کار تیمی می آموزد که در یک تیم و با دیگران چگونه فعالیت کند مسئولیت متناسب با توانمندی هایش را قبول و اجرا کند .

    • مهارت‌‎های شغلی (آشنایی با مشاغل، ایجاد انگیزه کارآفرینی، سواد مالی ، بازاریابی و فروش، سواد دیجیتال و…)

    ♦  آشنایی با مشاغل در واقع ذهن نوجوان را در شروع شکل گیری مسیر تحصیلی و شغلی آماده می سازد تا دایره اطلاعات جامع تری از مشاغل موجود داشته باشد.

    ♦  کارآفرینی بعنوان یک نیاز هزاره سوم است و در این سرفصل نوجوان رهیار دلیل به وجود آمدن نیاز را می فهمد .

    ♦  امروزه سواد مالی یکی از سوادهای مورد نیاز همه ماست و نوجوان رهیار در این سرفصل با پول ، هزینه ، درآمد ، سود و زیان و هر آنچه که به هدفمند تر شدن زندگی مالی اوکمک می کند آشنا میشود.

    ♦  هر کسب و کاری با بازاریابی و فروش به اوج خود می رسد ، ما هر روز خدمات و محصول خود را مجبور به ارائه به افراد مختلف هستم و دانستنن اصول بازاریابی و فروش به نوجوان رهیار کمک می کند که بتواند موثرتر در مسیر کسب و کار خودش قرار گیرد.

    ♦  لازمه زندگی در دنیای تکنولوژی داشتن سواد دیجیتال می باشد ، اینکه من بدانم دنیای دیجیتال چیست و بتوانم رژیم رسانه ای مناسبی داشته باشم و در معرض سو استفاده های دنیای مجازی قرار نگیرم و از خودم محافظت کنم.

      میزان ساعات دوره:

      طول این دوره، ۸۰ ساعت به مدت ۳ ماه می‌باشد که متناسب با برنامه زمانبندی دو روز در هفته در تابستان به صورت جسات سه ساعته برگزار می‌گردد.

      ساعت آموزشی به شرح زیر:

      • ۷۰ ساعت آموزش حضوری
      • ۳ جلسه آموزشی برای والدین
      • ۳ بازدید از مشاغل و کارخانجات مختلف
      • ۳ جلسه پرسش و پاسخ نوجوانان با اساتید و منتورهای دوره
      • ۲ جلسه پرسش و پاسخ والدین با اساتید و منتورهای دوره
      • ۶ جلسه منتورینگ و کنترل پروژه
      • کوچینگ، تسهیلگری و مشاوره در تمام طول دوره
      • برگزاری بازارجه از محصولات تولیدی دانش پذیران

      مخاطبین دوره:

      نوجوانان ۱۱ تا ۱۳ ساله

      شیوه ی آموزش در دوره نوجوان کارآفرین چگونه است؟

      نوجوانان در این دوره با محوریت بازی و ایفای نقش با مباحث مختلف کسب و کار و کارآفرینی آشنای می شوند و در تمام مراحل آموزش و یادگیری از مشاوره متخصصان رهیار بهره مند می گردند. و در نهایت محصول تولیدی خود در این فرایند را در یک بازارچه به فروش می رسانند.

      محل برگزاری این دوره در یک کلاس ثابت نمی‌باشد و دانش‌آموزان در محیط‌های متفاوت، آموزش می‌بینند. کلاس‌ها، بازدیدها و سایر آموزش‌ها در محیطی شاد و دوستانه و مشارکتی و به روش ایفای نقش می‌باشد که لذت ورود به دنیای کسب‌و‌کار و مفید بودن را برای نوجوان به ارمغان می‌آورد.

      نحوه‌ی ثبت نام و ورود به مدرسه‌ی رهیار چگونه است؟

      شما می بایست فرم ثبت نام زیر را تکمیل نمایید، سپس همکاران ما در سازمان مدیریت صنعتی در اولین فرصت برای مشخص نمودن زمان مصاحبه با شما تماس خواهند گرفت.

      من علاقه مندم: