چرا مدرسه کسب و کار رهیار، درسی به نام ثبت ایده‌های فکری و مراحل ثبت شرکت دارد؟

زمانی که در فضای کسب و کار پا می‌گذاریم بایستی بدانیم چه حقی قابل حمایت است. برای مثال ایده ی کتاب تا زمانی که در ذهن نویسنده است و بیان نشده است، قابل حمایت نیست ولی زمانی که انتشار یافت از آن ایده حمایت می شود. اختراع نیز اگر براساس شرایط خاصی تجلی پیدا کند، قانون از آن حمایت می‌کند.

کاربرد آشنایی با ثبت ایده‌های فکری و مراحل ثبت شرکت در زندگی من چیست؟

فرض کنید پس از سال‌ها پژوهش و انجام کار عملی، به ایده‌ای دست پیدا کرده‌ایم که کاملاً کاربردی و نوآورانه است، این ایده برای ما بسیار مهم است و همانند درختی می ماند که نهال آن را ما کاشته‌ایم و حق داریم که از محصول فکر  و تلاشمان مراقب کنیم و انتظار حمایت داشته باشیم.

پس از ارائه ی ایده ی نوآورانه، ما مالک آن فکر و ایده هستیم و بایستی برای حفظ این مالکیت تلاش کنیم. باید بدانیم در این راه تنها نیستیم و آموزش‌ها و مشاوره‌ها به ما کمک خواهد کرد تا از ایده و مالکیت فکری آن محافظت کنیم.گاهی برنامه ی ما به این صورت است که از ایده ی خود کسب درآمد داشته باشیم در نتیجه نیاز به ثبت شرکت یا موسسه‌ای داریم که در قالب آن به فعالیت تجاری بپردازیم.

ثبت شرکت در هر کشوری قوانین و مراحل خاص خود را دارد که یاد گرفتن اصول آن تا حد زیادی کار را برای ما آسان خواهد کرد و هزینه های اضافه را متحمل نخواهیم شد.

آشنایی با ثبت ایده‌های فکری و مراحل ثبت شرکت به من کمک خواهد کرد:

  • انواع و اقسام محصولاتی که مالکیت فکری برای آن‌ها مطرح است را بشناسم؛
  • سطح حمایت از مالکیت فکری در کشورم را بشناسم؛
  • حافظ مالکیت فکری خود و دیگر افراد جامعه باشم؛
  • مراحل طرح ریزی ایده و کسب مالکیت فکری را بشناسم؛
  • مراحل تجاری سازی ایده را بشناسم؛
  • با انواع شرکت و مراحل ثبت یک شرکت آشنا شوم.

ثبت ایده‌های فکری و مراحل ثبت شرکت را چگونه یاد می گیرم؟

با توجه به فضای ایجاد شده در مدرسه رهیار، شرایطی را ایجاد کرده ایم تا دانش پذیران با حضور در کلاس، مراحل ثبت ایده و همچنین مراحل ثبت شرکت را در محیطی شبیه‌سازی شده با مدرس و مشاور خود تمرین کنند. 

 

من علاقه مندم: