دوره آموزشی قوانین تأمین اجتماعی با رویکرد حسابرسی (بازرسی دفاتر قانونی)

اطلاعات ناکافی و ناآگاهی کارفرمایان و پیمانکاران از قوانین و مقررات، پیوسته موجب بروز مشکلات زیادی برای طرفین قرارداد شده است و به‌طورِ‌معمول با خسارات مالی کارفرمایان، نارضایتی از سازمان و ایجاد جو منفی علیه آن روبرو بوده است. همچنین ناآگاهی کارفرمایان نسبت به الزامات و مسئولیت‌های متعدد قانون تامین اجتماعی، تبعات حقوقی، کیفری و زیان مالی را برای آن‌ها به همراه داشته است.
کارفرمایان بایستی خود را نسبت به رعایت قانون کار و استخدام و پرداخت حقوق نیروی انسانی ملزم بدانند و در زمینۀ رفاه، سلامت و بازنشستگی نیروی کار، همچنین مواردی مانند بیمه، حوادث و بیماری‌ها، بارداری، غرامت دستمزد، بیکاری، از‌کار‌افتادگی، مرگ، کمک‌های ازدواج و عائله‌مندی، مقاد قانون تامین اجتماعی را رعایت کنند.
یکی از موضوعاتی که مشکل عمده‌ای را در روابط کاری ایجاد می‌کند، ناآگاهی افراد نسبت به حقوق خود است که این امر موجبات تضییع حقوق کارگر و کارفرما را فراهم می‌سازد.
نظر به اینکه پیمانکاران طی امضای پیمان (قرارداد) با کارفرما، متعهد به اجرا می‌شوند و نقش کارفرما را در مقابل کارکنان خود به عهده دارند، از قوانین کار تامین اجتماعی مستثنی نیستند و ملزم به اجرای تکالیف و مسئولیت‌ها هستند که بی‌اطلاعی نسبت به آن‌ها، موجب خسارات مالی برای آن‌ها می‌گردد.

یکی از عمده ترین مشکلات در روابط کار، آگاهی نداشتن افراد نسبت به حقوقشان است که این امر چه به صورت سهوی و یا عمدی موجب ضایع شدن حقوق کارگر یا کارفرما می گردد.

من علاقه مندم:

چه سر فصلهایی در دوره آموزشی قوانین تأمین اجتماعی با رویکرد حسابرسی تدریس می شود؟

  • تنقیح و تلخیص بخشنامه (۱۱) جدید درآمد و ملحقات آن

  • چگونگی بازرسی دفاتر قانونی و توصیه های مربوطه

  • مروری بر قوانین تأمین اجتماعی

  • مروری بر بخش نامه های تأمین اجتماعی با رویکرد حسابرسی

 

در دوره آموزشی قوانین تأمین اجتماعی با رویکرد حسابرسی چه نتایجی حاصل خواهد شد؟

  • آشنایی مخاطب نسبت به سرفصل های ارائه شده و بخشنامه ۱۱ تأمین اجتماعی
  • توانمند شدن مخاطبین دوره و اشراف آنها نسبت به قوانین تأمین اجتماعی و بازرسی دفاتر قانونی
  • مسلط شدن مخاطبین دوره بر بخشنامه ها، خصوصا بخشنامه ۱۱ و قوانین تأمین اجتماعی

دوره آموزشی قوانین تأمین اجتماعی با رویکرد حسابرسی چه مزایایی در پی خواهد داشت؟

در دوره آموزشی قوانین تأمین اجتماعی با رویکرد حسابرسی سعی بر آن است با تاکید بر یادگیری مسئله محور (مطرح نمودن مشکلات واقعی شرکت ها)، کارفرمایان و پیمانکاران را با الزامات قانون تامین اجتماعی و قوانین و مقررات ناظر بر رابطه ی کارفرمایان با سازمان تامین اجتماعی آشنا سازیم.

از مزایای یادگیری مسئله محور این است که شرایطی را فراهم می سازد تا مخاطبان از طریق شبیه سازی اجرای قوانین در محل کار و از تجارب دیگران بیاموزند و سواد قانون کار در ذهن آن ها ماندگار شود.

مخاطبین دوره آموزشی قوانین تأمین اجتماعی با رویکرد حسابرسی در سازمان مدیریت صنعتی اصفهان چه کسانی هستند؟

  • کارفرمایان، مدیران و کارشناسان سازمان ها، مؤسسات و شرکت های دولتی و خصوصی که کارکنان آنها تحت پوشش تأمین اجتماعی هستند.

  • مدیران و رؤسای حسابداری، مدیران و کارکنان واحد اداری و منابع انسانی.

  • پیمانکاران و مقاطعه کاران پروژه های عمرانی و غیر عمرانی.

  • کارکنان سازمان ها، مؤسسات، شرکت ها و کارگاه های دولتی و خصوصی که تحت پوشش تأمین اجتماعی هستند یا تمایل به تحت پوشش قرار گرفتن این سازمان دارند.

  • شاغلین انفرادی که تمایل به تحت پوشش قرار گرفتن در سازمان تأمین اجتماعی دارند.

گواهینامه

در پایان دوره به شرکت‌کنندگانی که ساعات حضور آنها در جلسات دوره ۸۵ درصد و یا بیشتر از کل ساعات دوره باشد، گواهینامه پایان دوره از سوی سازمان مدیریت صنعتی اصفهان اعطاء خواهد شد. بدیهی است در غیر اینصورت گواهینامه صادر نخواهد شد.

پیش نیاز دوره

 این دوره نیاز به پیش نیاز خاصی ندارد.

معرفی مدرس دوره: 

مدرس این دوره آموزشی جناب آقای حمید حجازیان می باشند.

 ایشان به عنوان مشاور تخصصی بیمه تأمین اجتماعی (بازرسی دفاتر قانونی) فعالیت داشته اند و همچنین سرپرست ارشد سابق مؤسسه حسابرسی تأمین اجتماعی اصفهان و ناظر فنی استان چهارمحال و بختیاری هستند.

زمان و میزان ساعت دوره

طول ساعت این دوره به مدت ۸ ساعت آموزش کاربردی می باشد و شروع دوره از ۲۷ خردادماه شنبه ها از ساعت ۱۶:۰۰ الی ۲۰:۰۰ به صورت حضوری برگزار می شود.

معرفی مسئول دوره به همراه اطلاعات تماس

شماره‌های تماس : ۸-۶۶۳۷۲۰۶-۰۳۱ و ۱۴-۳۶۶۲۰۶۱۲-۰۳۱ و ۳۶۶۳۵۲۶۳

برای کسب اطلاعات بیشتر عدد ۱۸ را به شماره ۰۹۰۳۱۵۶۷۹۳۳ ارسال فرمایید.

من علاقه مندم: